شناسهٔ خبر: 54278100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ستاد کل نیرو‌های مسلح : پلدختر منطقه جنگی نیست

ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ به نامه نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی درباره قرار گرفتن شهرستان پلدختر در زمره مناطق جنگی پاسخ داد: طبق قانون، بمباران هوایی ملاک تعیین مناطق جنگی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز لرستان، ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ به نامه نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی درباره قرار گرفتن شهرستان پلدختر در زمره مناطق جنگی پاسخ داد: طبق قانون، بمباران هوایی ملاک تعیین مناطق جنگی نیست.

سردار مسعود مطهر؛ رئیس حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ به نامه نماینده مردم پلدختر و معمولان نوشت: بر اساس ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه تعیین مناطق جنگی در جنگ تحمیلی به عهده ستاد کل نیرو‌های مسلح است و ستاد کل نیرو‌های مسلح در تاریخ‌های ۹۶/۹/۲۸ و ۹۹/۶/۳ شهر‌های متاثر از جنگ تحمیلی را به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرده است.

در ادامه این نامه آمده است: منطقه جنگی عبارت است از بخشی از مناطق جغرافیایی مشخص بین دو یا چند کشور متخاصم که نیرو‌های مسلح آن‌ها با آرایش جنگی و صف‌آرایی نظامی در مقابل یکدیگر مستقر و یا با نبرد مستقیم و تبادل آتش‌های زمینی، نظیر جنگ ایران و عراق در طول هشت سال دفاع مقدس با یکدیگر درگیر شوند. بنابراین شهرستان پلدختر در هیچ مقطعی از جنگ تحمیلی در برد توپخانه دشمن نبوده است و بمباران هوایی ملاک تعیین مناطق جنگی نیست.

گفتنی است نماینده مردم پلدختر و معمولان در چند نوبت قرار گرفتن پلدختر را در زمره مناطق جنگی کشور  به صورت کتبی و حضوری پیگیری کرده است که بر اساس قانون موجود مورد موافقت قرار نگرفت.

نظر شما