شناسهٔ خبر: 54275405 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نبرد تن به تن برای کسب افتخار و گرفتن انتقام

میدان درخشش ستاره‌های مسلمان

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

یکسو کریم بنزما قرار دارد و سوی دیگر محمد صلاح؛ فوق ستاره‌هایی که اولی در شش بازی (یک هشتم، یک چهارم و نیمه نهایی) ۱۰ گل به ثمر رسانده تا با توپ پر برابر همتای خود در لیورپول بایستد و برایش شاخ و شانه بکشد و دومی با وجود آنکه در شش بازی اخیر این رقابت‌ها تنها یک گل به ثمر رسانده و شاید آمادگی‌اش به پای مهاجم حریف نرسد، اما انگیزه‌ای بالقوه برای گرفتن انتقام مصاف سال ۲۰۱۸ دارد. فینالی که با شکست تلخ برای لیورپول و مصدومیتی دردناک برای مهاجم مصری همراه بود. آن هم در آستانه جام جهانی و روی حرکت راموس که چهار سال تمام صلاح خواب گرفتن انتقام آن را دیده و امشب، همان شبی است که می‌تواند تلافی از دست رفتن جام و آن مصدومیت را بگیرد. انگیزه برابر آمادگی. کدام می‌تواند بر دیگری برتری داشته باشد چیزی که بعد از پایان ۹۰ دقیقه مصاف لیورپول و رئال مشخص می‌شود.
اما صلاح و بنزما تنها ستاره‌های مطرح این بازی نیستند. سادیو مانه سنگالی و وینگر لیورپول هم از جمله نفرات کلیدی و ستاره این جدال دیدنی هستند که می‌توانند صحنه‌های دیدنی را رقم زده و خط دفاعی و دروازه رئال را به چالش بکشند. درست مانند لوکا مودریچ، هافبک کروات کهکشانی‌ها و برنده توپ طلا که در سال ۲۰۱۸ به سلطنت و حکمرانی مسی و رونالدو بر توپ طلا پایان داد و حضورش برای هر تیمی وزنه و یکی از برگ‌های برنده رئال در این مصاف دیدنی است.
بعد از زورآزمایی مهاجمان و هافبک‌های توانمند دو تیم، نوبت زورآزمایی دروازه‌بان‌های دو تیم است که می‌تواند لحظات جذابی را رقم بزند. دو تیم اگرچه نفرات توانمند و فوق‌ستاره‌ای را در خط حمله و هافبک دارند، اما بی‌شک نکته کلیدی بازی چارچوب دروازه‌هاست که بسته نگه داشتن قفل آن می‌تواند تکلیف تیم برتر میدان را مشخص کند. رقابت تنگاتنگ تیبو کورتوا بلژیکی با همتای خود، آلیسون بکر برزیلی درون چارچوب دروازه لیورپول. رئال اگرچه در این فصل از رقابت‌های لالیگا ۸۰ گل زده، اما در مقابل ۳۱ مرتبه نیز قفل دروازه‌اش باز شده است. درحالی‌که لیورپول به ازای ۹۴ گل زده، تنها ۲۶ گل خورده و این یعنی کار کهکشانی‌ها برای عبور توپ از خط دروازه ملی‌پوش برزیلی لیورپول به مراتب سخت‌تر از باز کردن دروازه کورتواست.
اما موفقیت در این مصاف دشوار افتخاری تاریخی را برای رئالی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا به دنبال دارد. بعد از قهرمانی در سال ۲۰۰۲ که با عبور از سد لورکوزن روی ضربه دیدنی رئال به همراه بود، ۱۲ سال زمان برد تا سفیدپوشان شهر مادرید بار دیگر دستشان به جام قهرمانی برسد. موفقیتی که با کنار زدن اتلتیکومادرید در سال ۲۰۱۴ رقم خورد و آغاز دهه‌ای پرافتخار برای کهکشانی‌ها با کسب چهار قهرمانی بود! رئال حالا در آستانه گلات قهرمانی است. آن هم در شرایطی که طی اتفاقی جالب توجه هنوز هم هشت بازیکن تیم کارلو آنچلوتی که جام قهرمانی ۲۰۱۴ را بالای سر بردند، در رختکن این تیم حضور دارند؛ لوکا مودریچ، تونی کروس، ایسکو، گرت بیل، مارسلو، کریم بنزما، ناچو و کاسمیرو که با کسب پنجمین قهرمانی با رئال در لیگ قهرمانان اروپا، رکوردی تاریخی را به نام خود ثبت خواهند کرد. موفقیتی که پیش از این ستاره‌هایی، چون رونالدو، مالدینی، زاراگا و آلفردو دی استفانو به آن دست یافتند. با این وجود رکورد طلایی در این خصوص همچنان دست پاکو خنتو با شش عنوان قهرمانی است.

نظر شما