شناسهٔ خبر: 54275087 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

ایکس باکس روی دستگاه مخصوص استریم بازی کار می‌کند

پروژه‌ای که فعلا دستخوش تغییرات بسیار شده است / Eurogamer

صاحب‌خبر -

مایکروسافت به تازگی توسعه دستگاه استریم ابری ایکس باکس را به تایید رسانده اما گفته باتوجه به برخی موانع و چالش‌ها، به این زودی‌ها شاهد ورود آن به بازار نخواهیم بود.

در حالی که این دستگاه با نام رمزی Keystone هرگز به طور رسمی نمایش داده نشده، اما اطلاعات پیشین به یک مینی باکس شبیه به نسخه کوچک ایکس باکس سری اس اشاره داشتند که به عنوان هاب پورت‌های اینترنت، USB و HDMI عمل می‌کرد.

ایکس باکس می‌خواهد Keystone را به عنوان یک ابزار کوچک عرضه کند که قادر به استریم عناوین ایکس باکس گیم پس روی هر مانیتور یا صفحه تلویزیون بدون نیاز به سخت‌افزار اضافی کنسول است.

WindowsCentral گزارش داد که پس از آزمایشات دستگاه به عنوان یک محصول مصرفی، فرآیند ساخت آن چند قدم به عقب برمی‌گردد و سازندگان وقت بیشتری صرف کار روی آن خواهند کرد. مایکروسافت این گزارش را تایید کرد و گفت که همچنان قصد دارد پروژه Keystone را راه‌اندازی کند.

یکی از سخنگویان مایکروسافت گفت:

دیدگاه ما برای Xbox Cloud Gaming تزلزل‌ناپذیر است، هدف ما این است که مردم را قادر کنیم تا بازی‌هایی را که می‌خواهند، در دستگاه‌هایی که می‌خواهند و در هر مکانی که می‌خواهند، بازی کنند.

همانطور که سال گذشته اعلام شد، ما در حال کار روی یک دستگاه استریم بازی با نام رمزی Keystone هستیم که می‌تواند بدون نیاز به کنسول به هر تلویزیون یا مانیتوری متصل شود.

ایکس باکس سری ایکس ایکس باکس سری ایکس

این فرد در ادامه اظهار داشت:

همچون بخشی از هر سفر فنی، ما به طور مداوم تلاش‌های خود را ارزیابی می‌کنیم، آموخته‌های خود را مرور می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که برای مشتریان خود ارزش قائل هستیم.

در حال حاضر تصمیم گرفتیم که از نسخه فعلی دستگاه Keystone فاصله بگیریم. ما از آموخته‌های خود استفاده کرده و تلاش خود را روی رویکرد جدیدی متمرکز خواهیم کرد که به ما این امکان را می‌دهد بازی‌های ابری ایکس باکس را در آینده به بازیکنان بیشتری در سراسر جهان ارائه دهیم.

بنابراین با گفته‌های این سخنگوی مایکروسافت، نباید انتظار نداشت که Keystone در برنامه مخصوص ایکس باکس و بتسدا ماه آینده در روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) به نمایش در بیاید.

ویجی موبایل: بهترین سلاح‌های ایپکس لجندز موبایل و بازی‌های زامبی محور

تماشا از کانال یوتیوب ویجیاتو

Eurogamer

نظر شما