شناسهٔ خبر: 54274983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس هیئت معارف جنگ شهید «صیاد شیرازی» ارتش:

غیرت نسل جنگ باید به جوانان امروز منتقل شود

امیر «آراسته» گفت: وظیفه اصلی هیئت معارف جنگ ایجاد انگیزه حماسی و ترویج روحیه دفاع از وطن، ایثار، ایستادگی و مقاومت بین کارکنان جوان پایور و وظیفه در ارتش است و غیرت نسل جنگ باید به جوانان امروز منتقل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، امیر سرتیپ «ناصر آراسته» مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا و رئیس هیئت معارف جنگ شهید «صیاد شیرازی» ارتش، به‌مناسبت ایام سالگرد آزادسازی خرمشهر با تعدادی از پیشکسوتان و کارگروه هیئت معارف جنگ ارتش مستقر در شمالغرب به میزبانی قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه در تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر «آراسته» در این دیدار اظهار داشت: بازگویی و گزارش رشادت‌ها و وحدت نیروهای مسلح در دوران جنگ که عنصر جدانشدنی پیروزی‌های کشور عزیزمان آن دوران بود، به نسل جوان کاری شریف و در عین حال حساس است که بحمدالله اساتید توانای ما امروز به خوبی از پس این مسئولیت برآمده‌اند.

وی افزود: اساتید شایسته ما امروز با ایمان و انگیزه‌ای استوار علی‌رغم همه دشواری‌های موجود اعم از کهولت سن و سایر سختی‌ها مسیر مقدس تشریح فداکاری‌های نیروهای مسلح عزیز در دوران دفاع مقدس را با افتخار و صلابت طی می‌کنند و رهبر معظم انقلاب در مورد جهاد تبیین را به نحو احسن به اجرا می‌آوردند.

وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب به هیات معارف جنگ و سلسله مراتب ارتش مبنی بر اینکه آموزش معارف جنگ نباید تعطیل شود، گفت: امیر سرلشکر «موسوی» هم تاکید کردند آموزش و بازگویی معارف جنگ توسط پیشکسوتان مهم‌ترازرزم انفرادی سربازان است.

رئیس هیئت معارف جنگ ارتش ادامه داد: وظیفه اصلی هیئت معارف جنگ ایجاد انگیزه حماسی و ترویج روحیه دفاع از وطن، ایثار، ایستادگی و مقاومت بین کارکنان جوان پایور و وظیفه در ارتش است و غیرت نسل جنگ باید به جوانان امروز منتقل شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: ارتش با تمام توان برای آموزش معارف جنگ به کارکنان جوان پایور و وظیفه در تمام نقاط کشور همکاری‌های لازم را انجام داده است.

امیر سرتیپ‌دوم بازنشسته «رحمان اکبرآبادی» مسئول کارگروه معارف جنگ ارتش در شمالغرب نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات این کارگروه اظهار داشت: 16 هزار نفر از سربازان ارتش مستقر در شمالغرب به صورت میانگین ازکلاس‌های معارف جنگ در این منطقه در مقاطع تحصیلی مختلف در پایگاه هوایی شهید «فکوری»، منطقه پدافند هوایی شمالغرب و یگان‌های نیروی زمینی ارتش توسط استادان پیشکسوت آموزش دیده‌اند.

در پایان این مراسم از همکاری‌های امیر سرتیپ‌دوم «امیرحسین شفیعی» ارشد نظامی آجا در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل توسط امیر سرتیپ «آراسته» تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما