شناسهٔ خبر: 54274946 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بدون اشاره به حضور آنکارا در خاک یک کشور مستقل؛

اردوغان:عملیات نظامی ما در عمق ۳۰ کیلومتری شمال سوریه ادامه دارد

رئیس‌جمهور ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: عملیات نظامی ما در عمق ۳۰ کیلومتری شمال سوریه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه امروز جمعه بدون اشاره به اقدام ارتش کشورش در نقض منشور ملل متحد اعلام کرد: عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه در عمق ۳۰ کیلومتری ادامه دارد.

رئیس‌ جمهور ترکیه در پیامی کوتاه در این خصوص بی اشاره به نقض حاکمیت یک کشور مستقل بر خواسته آنکارا دراین راستا به بهانه مبارزه با تروریسم تأکید کرد!

این در حالیست که «اردوغان» روز دوشنبه گفته بود که آنکارا قصد دارد یک منطقه امنیتی در نزدیکی مرزهای جنوبی خود به عمق ۳۰ کیلومتر ایجاد کند!

اردوغان در یک کنفرانس خبری پس از جلسه کابینه گفته بود: افراد و گروه‌هایی با انواع حمایت‌ ها از سازمان‌ های تروریستی تهدیدی برای ترکیه به شمار می‌ روند که باید از رفتار متکبرانه خود دست بکشند. ما در حال کار برای تکمیل اهداف خود هستیم تا یک منطقه امنیتی ۳۰ کیلومتری در امتداد مرزهای جنوبی خود ایجاد کنیم. این مناطق در جاهایی هستند که در مرکز حملات علیه کشور ما قرار دارند و اولویت ما هستند. به محض آمادگی نیروهای مسلح و سرویس‌ های اطلاعاتی ترکیه، این عملیات آغاز خواهد شد.

اردوغان بر این باور است که این عملیات برای ایجاد یک منطقه امن در عمق ۳۰ کیلومتری خاک سوریه انجام خواهد شد و به نظر می‌ رسد که ترکیه با آمریکا در این مورد به توافق رسیده باشد.

نظر شما