شناسهٔ خبر: 54274675 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

اولیانوف:

دولت بایدن می‌خواهد برخی تحریم‌های ترامپ علیه ایران را حفظ کند

نماینده روسیه در مذاکرات وین با اشاره به توقف ۲.۵ ماهه مذاکرات وین، گفت اگر واشنگتن واقعا به عدم اشاعه اتمی پایبند است، باید رویکرد سازنده‌تر و حرفه‌ای داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با ادعاهای آمریکا مبنی بر آماده شدن برای دو سناریوی موفقیت و شکست مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، یک دیپلمات ارشد روس خواستار موضع سازنده‌تر واشنگتن در این مذاکرات شد.

 
«میخائیل اولیانوف» نماینده فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز (جمعه) گفت آمریکا باید رویکردی سازنده‌تر و حرفه‌ای تر در مذاکرات هسته‌ای وین داشته باشد.
 
اولیانوف در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «مذاکرات وین درباره برجام ۲.۵ ماه است که متوقف باقی مانده است. بنظر می‌رسد آمریکا سعی دارد برخی تحریم‌های اعمال شده توسط [دونالد] ترامپ بر ایران را حفظ کند».
 
وی همچنین افزود: «اگر واشنگتن واقعا به عدم اشاعه اتمی پایبند است، باید رویکرد سازنده‌تر و حرفه‌ای [در قبال مذاکرات وین] داشته باشد».
 
نماینده روسیه در وین پیش از این نیز از گفت‌وگو با «محمد رضا غائبی» همتای ایرانی خود درباره مسائل مربوط به نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داده بود.
 
مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از حدود دو ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند.
 
یکی از دلایل عدم انجام اقدامات لازم از سوی طرف‌های آمریکایی در مذاکرات وین مخالفت‌های نماینده‌های کنگره با سیاست‌های دولت بایدن در خصوص برجام بوده است. از جمله انتقادات این گروه از قانونگذاران آمریکایی این است که برجام به همه حوزه‌های اختلاف آمریکا با ایران از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران نمی‌پردازد.
 
«رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران در یک جلسه در کمیته امور خارجی مجلس سنا ضمن رد گزینه نظامی گفت که دیپلماسی، تنها راهکار آمریکا در قبال ایران است. 
 
انتهای پیام/خ

برچسب‌ها:

نظر شما