شناسهٔ خبر: 54274080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

فراهم کردن همه امکانات برای آواربرداری ساختمان متروپل/ مردم در تسریع روند خدمات‌رسانی همکاری کنند

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد از مردم خواست با عدم تجمع در محل حادثه اجازه تسریع در روند آواربرداری را به عوامل امدادی بدهند و گفت: همه امکانات برای آواربرداری ساختمان متروپل فراهم است و دولت تمام قد ایستاده و در حال خدمات‌رسانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» امروز (جمعه ۶ خرداد) در خطبه‌های نماز جمعه اهواز، با تسلیت حادثه تأسف بار آبادان، بر پیگیری و معرفی مقصران این حادثه که به جانباختن تعدادی از شهروندان منجر شد تاکید و اظهار کرد: از روز دوشنبه که این اتفاق افتاده است، وزیر کشور شب و روز آنجا اوضاع را مدیریت می‌کند و مسئولان استانی همواره حضور دارند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه معاون اول رئیس جمهور نیز امروز با حضور در آبادان در حال پیگیری موضوع است افزود: از ساعت‌های اول که این اتفاق افتاد، امکانات زیادی، از کامیون و جرثقیل از شهرهای مختلف به آنجا آمدند.

 

وی از مردم خواست با عدم تجمع در محل حادثه اجازه تسریع در روند آواربرداری را به عوامل امدادی بدهند و اضافه کرد: افرادی که زیرآوار هستند شاید یک درصد احتمال زنده‌ بودنشان وجود دارد به همین دلیل باید اجازه دهیم که کار آواربرداری به سرعت انجام شود و مابقی اجساد نیز جستجو شود.

 

امام جمعه اهواز تصریح کرد: یک عده می‌گویند هیچ امکاناتی نیست در حالی که همه امکانات فراهم است و دولت تمام قد ایستاده ولی تجمع مردم مانع انجام به موقع عملیات می‌شود؛ تقاضای بنده این است که حال که جنازه‌ها زیر آوار است، کنار بروید تا نیروها بتوانند در چند ساعت آنها را در بیاورند.

 

وی با بیان اینکه بخشی از طولانی شدن روند آواربرداری تقصیر خودمان است؛ راه‌های منتهی به پاساژ مملو از جمعیت است اذعان کرد: از شهرهای تهران، شیراز و چند استان دیگر با افراد تجربه آمده‌اند و ماشین‌آلات بسیار برای امدادرسانی و آواربرداری در محل مستقر هستند که می‌توانند با سرعت کار را به انجام برسانند.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد از مسئولان خواست در زمان سخن گفتن و مصاحبه چالش درست نکنند و ادامه داد: مثلاً می‌گویند فلان فرد را گرفتیم و بعد می‌گویند که فلان فرد مرده است؛ این‌ها تناقض‌ها است؛ باید یک سخنگوی واحد در این حادثه باشد تا اخبار موثق و دقیق را اطلاع‌رسانی کند.

 

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به موضوع احتکار خاطر نشان کرد: در صدا و سیما نشان می‌دهد که چند هزار تن برنج احتکاری در یک انبار کشف شده اما بعد از کشف این احتکار همچنان قیمت‌ها بالاست و تغییری نمی‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان ابراز کرد: باید چند فروشگاه بزرگ در استان تعیین شود و این برنج‌ها را در اختیار مردم قرار گیرد؛ مسئولان باید این فضا را مدیریت کرده و اجناس را وارد بازار کنند تا قیمت‌ها تعدیل شود و مردم نتیجه عملکرد مسئولان در کشف کالاهای احتکار شده را احساس کنند، مردم حق دارند که بپرسند حال که این احتکار کشف شد، بعد از آن چه شد؟

 

وی همچنین در خصوص گلایه‌های مردم جهت تخلفات برخی نانوانان تاکید کرد: ‌نظارت‌ها باید مستمر باشد برخی از نانوایی‌ها در یک زمان معینی نان می‌پزند و بعد از آن، تعطیل می‌کنند و نان در اختیار مردم قرار نمی‌دهند، یا آرد را به قیمت آزاد می‌فروشند؛ نان معیشت مردم است و اگر معیشت مردم به خطر بیفتد، اخلاق و امنیت مردم با خطر مواجه خواهد شد.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه دستگاه قضا باید با قاطعیت با محتکران، دلالان و مغازه‌هایی که کالاهای مردم را احتکار می‌کنند برخورد قاطع داشته باشد عنوان کرد: برخی از محتکران کاسب هستند اما برخی دیگر محتکران خانگی هستند، به این معنی که بسیار بیش از نیاز خود کالا خریداری و در منزل نگهداری می‌کنند که کار درستی نیست.

 

وی با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) اذعان کرد: به فرموده امام صادق (ع)، احتکار، اخلاق اجتماعی، حقوق اجتماعی و آرامش و ایمنی اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با تاکید بر پیروی از سیره و اخلاق امام صادق(ع) در مراعات حال مردم بیان کرد: برخی از شما مومنان نمازگزار، صاحب خانه یا مغازه هستید، در شرایط سخت اقتصادی، مردم را مراعات کنید و با آنها مواسات داشته باشید.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت (از اول ماه تا ۱۱ ذی القعده) یاد آور شد: ۱۰ خرداد در ورزشگاه فولاد، اجتماع دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها برگزار می‌شود که از شهروندان برای شرکت در این برنامه دعوت می‌کنیم.

 

پایان پیام/72

نظر شما