شناسهٔ خبر: 54273171 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وزیر خارجه روسیه:

آمریکا به تلاش برای بازدارندگی روسیه ادامه می‌دهد

لاوروف گفت: آمریکا و گوش به فرمان هایش به تلاش برای بازدارندگی مسکو ادامه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز جمعه اظهار داشت: آمریکا و گوش به فرمان هایش به تلاش برای بازدارندگی روسیه ادامه می‌دهند. غرب علیه ما اعلام جنگ کاملی کرده است. اکنون احدی هم حتی این واقعیت را پنهان نمی‌کند.

وی در خصوص موضوع حضور نیرو‌های این کشور در سوریه اضافه کرد که نیرو‌های مذکور به درخواست دولت دمشق در این کشور حضور داشته و تعداد آن‌ها هم بر اساس ماموریت‌ها تعیین می‌شود. ما ماموریت‌هایی که شورای امنیت در قطعنامه شماره ۲۲۵۴ خود مشخص کرده است را اجرا می‌کنیم و در آینده نیز به این خط مشی پایبند هستیم.

سرگئی لاوروف اضافه کرد: تعداد نیرو‌های روسیه در سوریه مطابق با ماموریت‌های محول شده تعیین می‌شود. در این راستا، باید گفت که آشکار است که هیچ ماموریت نظامی عملا باقی نمانده و تنها ماموریت باقیمانده تضمین ثبات و امنیت سوریه است.

وی در ادامه افزود: به دلیل اقدامات نیرو‌های ما و نیرو‌های مسلح سوریه، اخیرا شاهد تحرکاتی از داخل ادلب علیه پایگاه‌های ارتش سوریه و در پایگاه هایمان در سوریه نبوده ایم.

وزیر خارجه روسیه خاطر نشان کرد: از ماموریت‌های نظامی که ارتش سوریه با حمایت ما انجام می‌دهد، (در خصوص) ادلب است. در حال حاضر تهدید تروریستی در هیچ نقطه‌ای از این شهر از بین نرفته و همچنان باقی است.

وی در ادامه تدکید کرد: حل بحران سوریه تنها بر مبنای احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور استوار است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما