شناسهٔ خبر: 54272090 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

۱۵ بازی بزرگی که به این زودی‌ها قرار نیست عرضه شوند

گر صبر کنی ز غوره حلوا سازند! / GamingBolt

صاحب‌خبر -

تاخیر و انتظار همان واژه‌هایی هستند که گیمرها از شنیدن‌شان انزجار دارند و هرگاه در سرتیتر اخبار این کلمات را می‌بینند به قطع روز سختی در پیش دارند. در این مطلب هم از ۱۵ بازی بزرگی که به این زودی‌ها قرار نیست عرضه شوند می‌گوییم. با ویجیاتو همراه باشید.

به عنوان یک بازیکن و مخاطب بازی‌های ویدیویی سخت‌ترین فشاری که تحمل می‌کنیم انتظار برای بازی‌های پرزرق و برق و بزرگی است که سال‌ها با عرضه فاصله دارند و ما را چشم‌انتظار نگه می‌دارند. از طرفی گاها صبر کردن برای اعلام تاریخ انتشار یک بازی به خودی خود سخت و طاقت‌فرسا است، چه برسد به اینکه آن بازی نیز با تاخیر مواجه شود و در نهایت باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانیم. البته که تاخیر در عرضه بسیاری از بازی‌ها در نهایت به نفع خود گیمر تمام می‌شود و محصول نهایی که می‌تواند تجربه کند به نسبت نسخه‌ بهینه‌تری است. با این حال تا زمان انتشار بازی این صبر و انتظار است که ما گیمرها را پیر می‌کند. پس بیایید هرچه زودتر این فهرست را شروع نموده و ببینیم این انتظارها قرار است در نهایت به کجا ختم شوند.

۱۵. Grand Theft Auto 6 (GTA 6)

باورتان می‌شود حدودا ۱۰ سال از عرضه بازی GTA 5 می‌گذرد؟ قضیه جایی عجیب‌تر می‌شود که راکستار نه خیلی وقت پیش که اواسط بهمن سال گذشته تایید کرد GTA 6 در دست ساخت است. اما با تجربیاتی که طی این سال‌ها از ساخته‌های راکستار به دست آورده‌ایم می‌دانیم آن‌ها تا زمانی که یک اثر به طور کامل مراحل توسعه را پشت نگذارد و تبدیل به بهترین نسخه خود نشود آن را منتشر نمی‌کنند. از آن‌جایی که این بازی با اختلاف مورد انتظارترین اثر حال حاضر ویدیوگیم است و همه به شدت برای تجربه‌اش هایپ هستند بعید است که به زودی عرضه شود و این طور که به‌نظر می‌رسد سال‌ها با عرضه بازی فاصله داریم.

۱۴. The Elder Scrolls 6

الدر اسکرولز ۶ با یک نمایش بسیار کوتاه در کنفرانس E3 2018 معرفی شد. از آن موقع به بعد بازی هم در سکوت خبری و هم در سایه بازی‌های بزرگی همچون استارفیلد (Starfield) قرار گرفته است. البته مدتی پیش کارگردان بازی یعنی تاد هاوارد (Todd Howard) اعلام داشت که این بازی همچنان در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و گویا تمرکز بیشتر بتسدا روی استارفیلد بوده است. حال که می‌دانیم عرضه استارفیلد تا سال بعد با تاخیر مواجه شده است احتمالا باید بیش از این برای The Elder Scrolls 6 منتظر بمانیم و اگر شایعه‌ها حقیقت داشته باشند احتمالا بازی در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد.

۱۳. دنباله Mass Effect

وضعیت بازی Mass Effect تا حد زیادی به بتسدا و الدر اسکرولز ۶ شباهت دارد. از طرفی می‌دانیم بایوور (BioWare) همزمان ساخت دنباله‌های دراگون ایج (Dragon Age) و مس افکت را در دست ساخت دارد اما تا زمانی که پروسه ساخت دراگون ایج تمام و کمال به پایان نرسد آن‌ها آمادگی تمرکز حداکثری برای اثر دهن‌پرکنی مثل مس افکت ندارند. خوشبختانه می‌دانیم بازی با موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) توسعه داده می‌شود و از آن‌جایی که این موتور بازی‌سازی قدرت خارق‌العاده‌ای در پیاده‌سازی بهترین جزئیات و افکت‌ها را دارد می‌توانیم امیدوار باشیم محصول نهایی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و در سریع‌ترین زمان ممکن مراحل توسعه را پشت سر بگذارد. به هر حال در بهترین حالت ممکن انتظار می‌رود دنباله بازی مس افکت هم در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ راهی بازار شود.

۱۲. Diablo 4

این طور که به نظر می‌رسد بلیزارد اینترتینمنت (Blizzard Entertainment) نیز یکی از آن کمپانی‌هایی است که هیچ مشکلی با عرضه دیرهنگام بازی‌هایش ندارد و مثل راکستار تا یک اثر را روانه بازار می‌کند کاسه صبر گیمرهای بیچاره را لبریز می‌کند. البته تا به اینجای کار اطلاعاتی هرچند کم از بازی در اختیار داریم اما زمانی که بلیزارد دیابلو ۴ را تا تاریخ نامعلومی به تعویق انداخت خیلی واضح بود که این اثر قرار نیست تا سال‌ها بعد عرضه شود و با توجه به وضعیت حاکم در این کمپانی می‌دانیم این اثر سال‌ها تا عرضه نهایی فاصله دارد.

۱۱. Star Wars Eclipse

حدودا اواخر آذر ماه سال گذشته و در جریان مراسم گیم اواردز (The Game Awards) بود که بازی Star Wars Eclipse معرفی شد. این بازی که توسط استودیو کوانتیک دریم (Quantic Dream)؛ سازنده آثاری همچون Heavy Rain و Detroit: Become Human در دست ساخت قرار دارد از زمان معرفی تا به امروز اخبار مختلفی در رابطه با تاخیر آن تا ۳ یا ۴ سال آینده منتشر شده است. از طرفی در دی ماه سال گذشته تام هندرسون نیز بیان کرده بود که روند توسعه بازی خیلی خوب پیش نمی‌رود و بزرگ‌ترین مشکل بازی موتور داخلی کوانتیک دریم است که برای بازی‌های جهان باز ساخته نشده و از همین رو آن‌ها در حال استخدام کارمندان جدیدی برای بازی هستند. از طرفی برخی از گزارشات اخیر نیز به تاخیر بازی تا سال‌های ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ اشاره داشته‌اند و احتمالا باید فعلا فکر انتشار این بازی را از سر خود بیرون کنید!

۱۰. بازی Star Wars یوبیسافت مسیو

بازی‌های ویدیویی و آثار تلویزیونی طی چند سال اخیر، آثار به نسبت بزرگ و مختلفی از دنیای جنگ ستارگان را در خود گنجانده‌اند. از سریال‌هایی مثل مندلورین، کتاب بوبا فت و اوبی وان کنوبی گرفته تا دنباله بازی جدای فالن اوردر (Jedi: Fallen Order)، Knights of the Old Republic، اکلیپس و همین اثری که مسیو اینترتینمنت توسعه آن را بر عهده دارد. در حال حاضر می‌دانیم که این استودیو در حال کار بر بازی Avatar: Frontiers of Pandora بوده و سکوت خبری در رابطه با اثر در حال توسعه آن‌ها در جهان جنگ ستارگان گمان‌ها را به این سمت برده که این اثر حداقل تا قبل از انتشار بازی آواتار قرار نیست عرضه شود و انتظار می‌رود تا آن موقع (عرضه بازی آواتار) نیز با همین وضعیت مراحل توسعه را پشت سر بگذارد.

۹. Assassin’s Creed Infinity

ساخت بازی Assassin’s Creed Infinity سال پیش تایید شد اما در همان زمان گفته شد که بازی در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. خب به عبارتی دیگر این یعنی تا ۳ یا ۴ سال دیگر خبری از این بازی نخواهد بود. از سوی دیگر مدام اخبار و گزارشاتی مبنی بر اینکه یوبیسافت قرار است شکاف میان والهالا و اینفینیتی را با یک پروژه کوچک‌تر از دنیای اساسینز کرید پر کند شنیده می‌شود؛ مساله‌ای که می‌تواند صحه‌ای بر این باور که «این بازی به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود» بگذارد و انتظارات ما از این اثر را دوچندان کند.

۸. Splinter cell Remake

آذر ماه سال گذشته بود که یوبیسافت به طور رسمی ریمیک اسپلینتر سل را تایید کرد و به دنبال آن اخباری مبنی بر توسعه بازی با موتور بازی‌سازی اسنودراپ (Snowdrop) آن هم توسط تیم توسعه دهنده Watch Dogs: Legion و Far Cry 6 منتشر شد. همچنین گزارشات اخیر حاکی از این هستند که سازندگان دقت و وسواس خاصی را برای بازی به خرج می‌دهند و گویا این طور که به‌نظر می‌رسد مراحل توسعه بازی سال‌ها تا رسیدن به مرحله نهایی فاصله دارد. مت وست؛ تهیه کننده این بازی در این باره اعلام داشت:

اگرچه ما هنوز در مراحل اولیه توسعه هستیم، اما کاری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که با استفاده از تمام روش‌هایی که جز هویت‌های اولیه سری Splinter Cell محسوب می‌شوند، مطمئن شویم عناصر اصلی بازی‌های اولیه تغییری نداشته باشد.

بنابراین قرار است آن را از ابتدا بازسازی کنیم، عناصر بصری آن و همچنین عناصر طراحی آن را به‌روز کنیم و همچنین می‌خواهیم روایت خطی بازی‌های اصلی را حفظ کنیم و آن را به صورت جهان باز تولید نکنیم.

۷. Wonder Woman

حقیقتا اینکه بدانیم سال‌ها با پروژه بعدی استودیو مونولیث (Monolith Productions) فاصله داریم در عین حال که اتفاق امیدوارکننده‌ای است می‌توانند زجرآور نیز باشد. امیدوارکننده از این نظر که بالاخره قرار است تا واندر وومن را در چارچوب بازی‌های ویدیویی شاهد باشیم و این اثر به دست امنی سپرده شده است اما زجرآور از این نظر که با توجه به تریلر کوتاه بازی و سکوت خبری که حول بازی در جریان است به احتمال خیلی زیاد این اثر به این زودی قرار نیست عرضه شود. تریلر بازی هم که جز خود ابرقهرمان، چیز دیگری را شامل نمی‌شد و برای اعلام تاریخ انتشار و نمایش گیم‌پلی بازی تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم انتظار است.

۶. Max Payne Remake

اخیرا و طی اعلامیه‌ای مشخص شد ۲ کمپانی رمدی و راکستار قصد بازسازی ۲ نسخه ابتدایی بازی‌های مکس پین را دارند. اما چیزی که به صراحت در راستای تایید اینکه بازی قرار نیست به این زودی‌ها عرضه شود قدم برمی‌دارد مساله‌ای است که رمدی آن را بازگو کرده است. طبق گفته‌های این استودیو، ۲ کمپانی مذکور به تازگی قراردادی مبنی بر ساخت بازسازی بازی‌های مکس پین را امضا کرده‌اند. خب در واقع این بدان معناست که توسعه بازی (به احتمال زیاد) اخیرا شروع شده و در بهترین حالت ممکن این اثر در حال پشت سر گذاشتن مراحل اولیه پیش‌تولید است. از طرفی می‌دانیم رمدی پروژه‌های دیگری نظیر الن ویک ۲ (Alan Wake 2) نیز در دست ساخت دارد و همین مساله کافی است تا این قضیه که بازی چندین سال بعد منتشر می‌شود را جدی‌تر بگیریم.

۵. دنباله Control

باز هم رمدی و باز یک پروژه بزرگ دیگر. دنباله بازی کنترل یکی دیگر از آن عناوینی است که مراحل توسعه آن آغاز و تایید اما هنوز به طور رسمی رونمایی نشده است. این استودیو سال گذشته تایید کرد که دنباله بازی کنترل یکی از چندین بازی در دست ساخت آن‌ها است و مراحل اولیه توسعه را پشت سر می‌گذارد. البته انتظار داریم تا این اثر زودتر از ریمیک بازی‌های مکس پین منتشر شود اما در حال حاضر باید مدت زمان زیادی تا معرفی، اعلام تاریخ انتشار و در نهایت عرضه آن منتظر بمانیم.

۴. Marvel’s Wolverine

رویداد پلی استیشن شوکیس سال ۲۰۲۱ (PlayStation Showcase) فرصتی بود تا اینسامنیاک (Insomniac) بازی‌های هیجان‌انگیز خود را رو کرده و هایپ شدیدی را اطراف آن‌ها ایجاد نماید. در این رویداد ۲ بازی Marvel’s Spider-Man 2 و Marvel’s Wolverine معرفی شدند. از طرفی می‌دانیم در دست ساخت بودن اسپایدرمن ۲ و انتشار آن در سال ۲۰۲۳ میلادی باعث می‌شود تا تمرکز اصلی اینسامنیاک بر این اثر معطوف شده و تازه اگر بازی اسپایدرمن ۲ با تاخیر مواجه نشود، ولورین حداقل ۳ یا ۴ سال دیگر روانه بازار خواهد شد.

۳. Everwild

برخلاف دیگر آثار این لیست چیزی که باعث شده تا Everwild به جمع فهرست آثاری که خیلی دیرتر از انتظارات عرضه خواهند شد راه پیدا کند نه در دست ساخت نبودن یا عدم تمرکز تیم توسعه روی آن، که آشفته بودن وضعیت داخلی استودیو است. متاسفانه استودیو Rare از زمان معرفی این اثر پیشرفت خاصی در ساخت آن نداشته و حتی مدتی این پروسه متوقف شده است. البته با توجه به گزارشات اخیر می‌دانیم روند توسعه بازی از سر گرفته شده و به احتمال زیاد اگر همه چیز خوب پیش برود شاید بازی بین سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ منتشر شود.

۲. Kingdom Hearts 4

بی‌شک همه ما گیمرها از وجود دنباله بازی Kingdom Hearts اطمینان داشتیم و اخیرا اسکوئر انیکس با معرفی Kingdom Hearts 4 این موضوع را به طور رسمی تایید کرد. ظاهرا بازی در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و همان‌طور که می‌دانید این یعنی انتشار آن برای ۳ سال آینده نیز کمی خوش‌بینانه به‌نظر می‌رسد.

۱. The Witcher 4

احساس می‌کنم همه مایی که با سابقه درخشان سی دی پراجکت رد (CD Project Red) آشنا هستیم مشتاقانه می‌خواهیم تا ویچر ۴ به این زودی‌ها عرضه نشود و تیم توسعه تا حد امکان بازی را به بهترین نحو ممکن و از تمام جهات بهینه سازد. پس از فاجعه سایبرپانک ۲۰۷۷ و اتفاقات ناگواری که کماکان تا به امروز گریبان‌گیر بازی هستند سی دی پراجکت بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد تا با نسخه جدید ویچر شهرت از دست رفته‌اش را بازگرداند و بار دیگر خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد. در حال حاضر می‌دانیم که توسعه بازی به تازگی آغاز شده و صمیمانه امیدواریم تا بازی چندین و چند سال دیگر به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ گونه ایراد خاصی عرضه شود.

GamingBolt

نظر شما