شناسهٔ خبر: 54271584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حیدری مطرح کرد؛

دعوت دانشگاه آزاد از نخبگان در ایجاد منطقه ویژه فناوری بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اعلام کرد که مصمم هستیم منطقه ویژه فناوری را در سایت عالیشهر دانشگاه بنیاد نهیم و از نخبگان و کارآفرینان برای مشارکت دعوت می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، سروش حیدری تنگستانی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه بوشهر اظهار کرد که دانشگاه آزاد اسلامی امروز پس از ۴۰ سال تلاش و همت و کوشش برای خدمت همه‌جانبه به این نظام مقدس و ملت ایران اسلامی به چله دوم عمر خود پا گذاشته است، دانشگاهی که از مردم و برای مردم بوده و اکنون در اوج بلوغ و کمال و تعالی در ۴۰سالگی قرار دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم که به عنوان نخستین دانشگاه این استان ۳۶ سال پیش راه‌اندازی شد با تلاش، همت و پشتکار همکاران، استادان و اعضای هیئت علمی و دانشجویان و مردم به رشد، شکوفایی و اقتدار رسیده است.

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه بسیاری از دانشمندان، نخبگان، مسئولان و مدیران، فعالان صنعت و جامعه از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند، گفت: این دانشگاه علاوه بر اینکه همواره در تمام زمینه‌ها و بحران‌ها کنار مردم بوده و خدمت صادقانه انجام داده مانند تربیت بیش از ۴۰ درصد از کادر پرستاری کشور که در ایام بحران کرونا بار عظیمی از دوش کادر درمان برداشتند در عرصه علمی نیز افتخارات فراوانی از جمله کسب رتبه چهارم در نانو فناوری در جهان و مواردی از این دست به دست آورده است.

حیدری اضافه کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه پیشرو در حوزه عمل به تمام اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به تبیین و برنامه‌ریزی سند تحول و تعالی دانشگاه به عنوان یک برنامه ۵ ساله اقدام کرده و تلاش داریم که با تعریف ماموریت‌گرایی زمینه‌محور برای تمام واحدها در استان بسیج تمامی امکانات و نیروها و نظارت مناسب در اجرای این سند، برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رفع مشکلات و پیشرفت جامعه اقدام کنیم.

دعوت دانشگاه آزاد از نخبگان در ایجاد منطقه ویژه فناوری بوشهر

وی بیان کرد: در سالی که از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است و از آنجا که بیش از ۴۰ درصد آموزش تحصیلات تکمیلی بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است، پنج چرخش تحول آفرین و رویکرد اساسی و بنیادین را ایجاد می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تشریح کرد: از آموزش حافظه محور به یادگیری تعالی بخش و کاربردی، از عرضه محوری مقاله‌گرا و غیرهدفمند به سمت تقاضامحوری و رفع مشکلات جامعه در حوزه تحقیقات و در حوزه تحول فرهنگی، جهاد تبیین، حفظ شعاعی اسلامی، اقتصاد دانش‌بنیان و پیشرفت کیفی از چرخش‌های تحولی هستند.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم خود به عنوان بسترساز «تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین» خواهد بود. به همین مناسبت رویدادی از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد و از همین جا دعوت می‌کنیم از آحاد مردم و مسئولان که در این رویداد شرکت کنند.

حیدری افزود: سل جاری شاهد رشد اقبال و اعتماد عمومی با افزایش ۵۵ درصدی به دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر هستیم که به نوبه خود در ۱۰سال اخیر بی نظیر است و با تمام توان به سمت ایجاد بستر مناسب برای فعالیت دانش‌بنیان و اشتغال جوانان و دانشجویان و رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی تلاش خواهیم کرد.

این مسئول بیان کرد: با رویکرد بسیار مثبت و پشتیبانی آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، استاندار بوشهر و ... قصد داریم که منطقه ویژه و فناوری را در سایت دانشگاه آزاد اسلامی در عالیشهر بنیاد نهیم و از همینجا دعوت می‌کنیم از همه نخبگان و کارآفرینان و کسانی که تمایل به مشارکت و انجام فعالیت دانش‌بنیان دارند به ما بپیوندند.

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تمام توان با جهشی آنی به سمت ایفای نقش اساسی خود در پیشرفت جامعه در تمام حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و..‌. و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تا رسیدن این انقلاب به انقلاب جهانی منجی عالم بشریت خواهد کوشید.

انتهای پیام/۴۰۶۲/

نظر شما