شناسهٔ خبر: 54268809 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمربی سپاهان: نسل طلایی وارد هندبال بانوان ایران شده/ برای رده‌های پایه باید مربی خارجی جذب شود

تهران- ایرنا- سرمربی تیم هندبال بانوان سپاهان گفت: باید روی رده‌های پایه سرمایه گذاری کنیم و این کار را با استخدام سرمربیان خارجی در این رده‌ها می‌توانیم انجام دهیم.

صاحب‌خبر -

اعظم قینانی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا با تقدیر از بازیکنانش که قهرمانی سپاهان را در لیگ برتر رقم زدند، اظهار داشت: در این فصل از لیگ برتر به دلیل آنکه بازیکنان تیم ملی رده‌های مختلف سنی در تیم‌های باشگاهی پخش شده بودند، سطح مسابقات نسبت به سال گذشته بالا بود و ۲ تیم نیز بازیکنان جوانی داشتند. نسل جدید و طلایی وارد هندبال شده که در تمامی استان‌ها پخش شده‌اند و رقابت خوبی را ایجاد کرده‌اند البته بازیکنان بزرگی در هندبال بانوان هستند که ساختار تیم ملی را تشکیل می‌دهند و حضور آنها در تمامی تیم‌ها بر جذابیت بازی‌ها افزوده است.

وی با اشاره به اینکه نقطه منفی لیگ برتر هندبال بانوان طولانی شدن آن بود، گفت: زمان این مسابقات به دلیل حضور ملی‌پوشان در رقابت‌های جهانی طولانی شد.

سرمربی تیم هندبال بانوان درباره دستمزدها یادآور شد: بازیکنان در یک فصل تنها به همان مبلغ دریافتی در لیگ برتر بسنده می‌کنند و اگر کاری به جز بازی در لیگ برتر نداشته باشند، شرایط خوبی ندارند. خوشبختانه دستمزدها نسبت به سال گذشته جهش بیشتری پیدا کرد. افزایش دستمزد بازیکنان با توجه به سیاست‌های باشگاه است.

وی نقطه ضعف هندبال بانوان را در استعدادیابی دانست و گفت: ما در مدارس مربی‌های تخصصی هندبال ندارم و این امر سبب می‌شود تا استعدادیابی به درستی انجام نشود. همواره بیشترین استعدادیابی در بسکتبال و والیبال است؛ اما در هندبال بانوان این استعدادیابی کمتر وجود دارد.

قینانی ادامه داد: اگر استعدادیابی و پایه‌سازی درست انجام شود، سال‌های خوبی را پیش‌رو داریم. هر چند امسال هندبالیست‌های خوبی جذب این رشته شدند و دستاورد آن را در رده نوجوانان و جوانان دیدیم و با تلاش بهتر، مقام قابل قبولی در آسیا و جهان کسب کردیم. اگر می‌خواهیم در این عرصه ماندگار باشیم باید تلاش بیشتری کنیم و مربیان بادانشی در این عرصه پرورش دهیم.

وی با اشاره به اینکه سرمربیان متخصص و حرفه‌ای در هندبال بانوان نداریم، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی هندبال ایران این است که تکنیک دست و تکنیک‌های دیگر را به خوبی اجرا نمی‌کنیم و این موضوع یک چالش محسوب می‌شود. یک بازیکن خارجی در تیم بافق در لیگ برتر داشتیم که هر موقع اراده می ‌کرد با مچ دست می‌توانست دروازه را هدف بگیرد و تمام توپ‌های او گل می‌شد. این موضوع نشان دهنده تکنیک و آموزش درست این بازیکن است.

سرمربی تیم هندبال سپاهان گفت: باید روی رده‌های پایه سرمایه گذاری کنیم و این کار را با استخدام سرمربیان خارجی در این رده‌ها می‌توانیم انجام دهیم. حضور سرمربیان خارجی ثمربخش و تاثیرگذار است.

نظر شما