شناسهٔ خبر: 54268747 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هاشمی: سرمربیان ایرانی کلی نگر هستند/ تیم‌های باشگاهی والیبال زنان به لژیونر نیاز دارند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم والیبال زنان سایپا گفت: سطح سرمربیان داخلی نسبت به سرمربیان خارجی زیاد پایین نیست؛ اما سرمربیان داخلی خیلی به جزییاتی چون اصلاح تکنیک توجه نمی‌کنند که این همین موضوع می‌تواند مهارت و توانمندی بازیکنان را در والیبال تغییر دهد.

صاحب‌خبر -

مریم هاشمی جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره موفقیت الکساندرا کمپدلی برای بالا بردن جایگاه ایران در آسیا، اظهار داشت: سرمربی اسبق تیم ملی والیبال زنان حتی کارت بین‌المللی نداشت؛ اما با توجه به اینکه کمپدلی در کنار خولیو ولاسکو حضور داشت، پیشینه بهتری نسبت به سرمربی اسبق دارد. اگر سرمربی خارجی توانمند و مطرح باشد، شاید بتواند در آسیا نتیجه بگیرد؛ اما در هر صورت رسیدن به سکوی قاره کهن زمانبر است و حداقل سه سال طول می‌کشد تا تغییراتی در تیم ملی رخ دهد.

وی افزود: تغییرات در تیم ملی تنها به تاکتیک و تکنیک نیست بلکه روانشناسی، باور و توان آنها نیز اهمیت دارد در هر صورت سرمربی جدید تیم ملی بهتر از سرمربی اسبق است و بازیکنان هم بسته به زمان و توانایی خود می‌توانند به اهداف مورد نظر برسند.

سرمربی تیم والیبال زنان سایپا گفت: سرمربیان داخلی خیلی به جزییاتی چون اصلاح تکنیک توجه نمی‌کنند. شاید همین موضوع می‌تواند مهارت و توانمندی بازیکنان را در والیبال تغییر دهد. در واقع سرمربیان ایرانی کلی نگر و خارجی‌ها جزیی نگر هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بازیکنان در تیم ملی والیبال می‌آموزند، یادآور شد: از همان ابتدا نظرم این بود که تیم‌های پایه خوبی نمی‌سازیم تا یکدست باشند و یک گروه را با هم حرکت دهیم و پشتوانه خوبی برای بزرگسالان داشته باشیم. بازیکنان بدون یادگیری تکنیک‌های خاص به مرحله رشد کامل می‌رسند و سرمربی در اردوی تیم ملی مجبور می‌شود تا به اصلاح تکنیک دریافت سرویس یا مسایل دیگر بپردازد. ‌

هاشمی اضافه کرد: باید برای رده‌های پایه سرمربی خارجی داشته باشیم تا روی تیم‌های پایه کار و سرمایه گذاری کند و به شرایط بهترین برسیم. از آنجایی که رده بزرگسالان سالهاست در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند تاکنون به سمت جلو  حرکت کردند که نیاز به پشتوانه دارد تا از آنها حمایت شود.

هاشمی: سرمربیان ایرانی کلی نگر هستند/ تیم‌های باشگاهی والیبال زنان به لژیونر نیاز دارند

وی درباره فصل جدید لیگ برتر والیبال زنان، گفت: فدراسیون به تازگی اعلام کرده است تا تیم‌ها برای فصل جدید اعلام آمادگی کنند و هنوز جزییات مسابقات لیگ برتر والیبال را مطرح نکرده است. برنامه من هم به عنوان سرمربی سایپا هنوز مشخص نیست زیرا مدیرعامل این باشگاه تغییر کرده است و فعلا جلسات پیاپی با او داریم. هدف این است تا تیم روی سکو باشد.

سرمربی تیم والیبال زنان سایپا درباره عملکرد تیم باریج اسانس کاشان و کسب عنوان چهارمی در جام باشگاه‌های آسیا خاطرنشان کرد: ما و باریج سال گذشته و امسال نسب به تیم‌هایی که در سال‌های گذشته در رده هفتم یا ششم آسیا قرار می‌گرفتند، بهتر عمل کردیم و چهارم شدیم اما اگر به دنبال تغییر اساسی و روی سکو رفتن تیم‌ها هستیم، زمان زیادی باید سپری شود و شرایط تمرینات باید متفاوت باشد.

وی ادامه داد: اگر مثل باشگاه پیکان در بخش مردان ۲ لژیونر داشته باشیم که بهترین های جهان هستند، نتایج خوبی در جام باشگاه‌های آسیا کسب کنیم.

نظر شما