شناسهٔ خبر: 54267884 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایلان ماسک در توئیتی تصویری از مقیاس واقعی یک موشک به اشتراک گذاشت

بر اساس گزارشات ایلان ماسک، در توئیتی عکسی از مقیاس واقعی موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس به اشتراک گذاشته است.

صاحب‌خبر -

ایلان ماسک، تصویری از مقیاس واقعی موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس در توئیتی به اشتراک گذاشت. تصویر به اشتراک گذاشته شده توسط مدیر اسپیس ایکس، عکس یک تقویت کننده فالکون ۹ را کمی پس از فرود در کیپ کاناورال در فلوریدا نشان می‌دهد.

به گزارش digitaltrends.com، اسپیس ایکس چندین سال است که بوستر مرحله اول را با موفقیت فرود آورده است. فیلم‌های بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد موشک در پایان ماموریت فضایی خود بر روی زمین یا یک بارج مستقر در اقیانوس قرار می‌گیرد.

 مقیاس واقعی یک موشک

ممکن است برخی از مردم بدانند که اندازه موشک در اولین مرحله خود در حدود ۵۰ متر است، اما تعدادی دیگر تصور کمی در مورد شکل و اندازه آن دارند. با این حال، تصویر گرفته شده، اندازه واقعی موشک را واضح‌تر نشان می‌دهد و تماشای آن باعث می‌شود، انسان از کار باورنکردنی که برای توسعه سیستم فرود این وسیله فضایی انجام شده است شگفت زده شود.

<div id="video-display-embed-code_16104089"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8145585/16104089?width=400&height=300"></script></div>

فرود ایمن مرحله اول موشک فالکون ۹ در قلب عملیات اسپیس ایکس قرار دارد، زیرا این شرکت می‌تواند از تقویت کننده برای پرواز‌های آینده خود استفاده کند. در واقع ماموریت Transporter-۵، هشتمین پرتاب و فرود تقویت کننده Falcon ۹ است. همچنین پرواز Transporter-۵ بخشی از برنامه اختصاصی اسپیس‌ایکس بود و ۵۹ ماهواره کوچک را به مدار برد.

بیشتر بخوانید

برچسب‌ها:

نظر شما