شناسهٔ خبر: 54267446 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بسته خبری ورزش جهان؛

درخشش کشتی گیران کامبوجی با یک مربی ایرانی!

در بسته خبری مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت، مطالب جالبی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، طبق روال هر هفته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی ایران و جهان به شرح زیر است.

* بر اساس گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در مجموع ۱۹ داور و کمک داور از منطقه AFC برای قضاوت در جام جهانی قطر انتخاب شده‌اند که این تعداد سه نفر بیشتر از دوره قبل یعنی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. همچنین این اولین باری است که داور و کمک داور زن از آسیا برای جام جهانی فوتبال انتخاب می‌شود. این درحالی است که نام علیرضا فغانی از ایران هم در این لیست دیده می‌شود.

* در دیدار فینال جام والیبال باشگاه‌های آسیا تیم والیبال پیکان موفق شد با نتیجه سه بر دو سانتوری ژاپن را شکست دهد و قهرمان این مسابقات شد. در دیدار رده بندی هم تیم والیبال مقاومت شهداب یزد موفق شد، تاراز قزاقستان را شکست دهد و به عنوان سومی این مسابقات را برسد

* مرحله پایانی چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر این لاین هاکی کشور با شرکت ۷ تیم از سراسر کشور به مدت ۲ روز در سالن سرپوشیده شهدای مزدقینه همدان برگزار شد. در پایان سامان گستر همدان موفق شد با شکست تیم سایمان تبریز قهرمان این دوره از مسابقات شود.

* هشتمین دوره مسابقات ووشو جوانان جهان و گروه‌های سنی، قرار است طی روزهای دو تا ده دسامبر (یازدهم تا نوزرهم آذر ۱۴۰۱) در شهر تانگرانگ در استان بان‌تن در کشور اندونزی برگزار شود.

* پس از اقدام و پیگیری‌های مستمر بین المللی و نیز اخذ تاییدیه کمیته ملی المپیک؛ فعالیت‌های این انجمن تحت پوشش فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران انجام شد و انجمن مینی گلف کشور توسط فدراسیون جهانی WMF به عنوان عضو دائم به رسمیت شناخته شد.

* فدراسیون جهانی تنیس اعلام کرد، مسابقات گروه سوم دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه در ویتنام برگزار می‌شود. این مسابقات به مدت ۳ روز و از تاریخ نوردهم لغایت بیست و یکم مرداد ماه در زمین‌های هارد کورت ویتنام برگزار می‌شود.

* رقابت‌های کشتی آلیش کلاسیک قهرمانی آسیا، در شهر اوش قرقیزستان برگزار شد که در پایان تیم ایران با کسب یک مدال طلا، ۴ مدال نقره و یک مدال برنز به عنوان قهرمانی این مسابقات رسید.

* سی و یکمین دوره بازی‌های ورزشی جنوب شرق آسیا (SEA) با حضور ۱۱ کشور در ۴۰ رشته ورزشی و در شهر هانوی ویتنام برگزار شد که تیم کشتی آزاد کامبوج با هدایت کمیل قاسمی صاحب یک مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز شد تا ضمن رسیدن به جایگاه دومی تیمی بهترین نتیجه را در طول تاریخ برگزاری این مسابقات از آن خود کرده باشد.

* در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال انگلیس منچسترسیتی که تا دقیقه ۶۹ با نتیجه دو بر صفر از استون ویلا عقب بود، ظرف ۵ دقیقه ۳ گل زد و با این پیروزی ۹۳ امتیازی شد و جام قهرمانی لیگ برتر انگلیس را بالای سر برد.

* در هفته پایانی رقابت‌های لیگ فوتبال ایتالیا، آث میلان موفق شد با نتیجه سه بر صفر ساسولو را شکست دهد و با ۸۶ امتیاز، پس از ۱۱ سال قهرمان این مسابقات قهرمان شد.

* مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا از سوم تا بیست و هشتم مهر به میزبانی کویت برگزار می‌شود و تیم ملی فوتسال کشورمان قرار است پیش از آغاز این مسابقات روزهای پانزدهم و هفدهم تیر در ۲ بازی دوستانه به مصاف آرژانتین نایب قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۱ برود. این بازی به میزبانی آرژانتین برگزار خواهد شد.

* به گزارش فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، مهدی شجیراتی در ۵۹ کیلوگرم و محمد پرورده در ۶۶ کیلوگرم با کسب مدال‌های برنز و نقره جهان اولین ورزشکاران ایرانی شدند که در مسابقات قهرمانی جهان پرس سینه صاحب مدال شده‌اند.

* تیم ملی کشتی آلیش بانوان کشورمان در رقابت‌های آلیش آزاد قهرمانی آسیا با کسب ۳ مدال طلا، یک مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان قهرمانی دست یافت. رقابت‌های کشتی آزاد آلیش قهرمانی آسیا طی روزهای یکم و دوم خردادماه در شهر اوش قرقیزستان برگزار شد.

* قرعه کشی مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی زیر ۱۷ سال آسیا بحرین ۲۰۲۳ روز (سه شنبه سوم خردادماه) به صورت آنلاین برگزار شد و تیم ملی نوجوانان کشورمان در گروه I باید به مصاف تیم‌های قرقیزستان، هنگ کنگ و لائوس بروند. رقابت‌های این گروه به میزبانی قرقیزستان از نهم تا هفدهم مهرماه در بیشکک برگزار می‌شود.

* انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) قرار است چهارم و پنجم تیر در آلبانی برگزار شود و از همین رو فدراسیون جهانی لیست نامزدهای مورد نظر برای شرکت در انتخابات این فدراسیون را اعلام کرد که از ایران علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان برای پست‌های ریاست، دبیرکلی، نایب رئیس و هیئت اجرایی نامزد شده است.

* با پیشنهاد فدراسیون والیبال کشورمان و موافقت کنفدراسیون آسیا، مسابقات والیبال ساحلی مستر مردان آسیا از شانزدهم تا بیستم آبان به میزبانی در بندرعباس برگزار خواهد شد، همچنین مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا در سال ۲۰۲۲ هم از بیست و سوم تا بیست و هفتم آبان در بندرعباس برگزار می‌شود.

* انتخابات ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان با حضور اعضای مجمع این فدراسیون و به ریاست سید محمد پولادگر، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، که شعبانی بهار با کسب ۳۴ رأی برای چهار سال به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان انتخاب شد.

* در ادامه مسابقات هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال تراکتور تبریز در ورزشگاه خانگی خود به مصاف فجر شهید سپاسی رفت و در حالی که با یک گل عقب بود، به پیروزی دو بر یک رسید. امید منصوری برای فجر و محمد عباس زاده و سامان نریمان جهان برای تراکتور گلزنی کردند. فجر با این شکست به لیگ یک سقوط کرد.

* سومین دور از جام جهانی تیراندازی در سال ۲۰۲۲ در سه ماده تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی از ششم تا هفدهم خرداد به میزبانی باکو در جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود و ایران با ترکیب ۲۲ تیرانداز در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

* دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا (ع) گرامیداشت استاد علی باغبانباشی طی روزهای هشتم و نهم خردادماه با حضور ۸کشور خارجی و ۷ تیم داخلی به میزبانی ورزشگاه امام رضا (ع) شهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد. در این دوره از مسابقات علاوه بر تیم‌هایی از ایران، هشت کشور خارجی نیز شرکت می‌کنند.

* پس از بررسی‌های کمیته فنی باشگاه گل گهر سیرجان و با توجه به رضایت طرفین از شرایط و نتایج کسب شده در فصل جاری لیگ برتر، در جلسه‌ای قرارداد سرمربی گیری امیر قلعه نویی برای یک فصل دیگر تمدید شد.

* قرعه کشی جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۲ برگزار شد و تیم ملی کشورمان رقبای خود را شناخت. مرحله نهایی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا با حصور ۱۶ تیم از بیست ششم خرداد الی بیست و پنجم تیر به میزبانی کویت برگزار می‌شود.

گروه بندی مسابقات:

گروه یک: کویت، عراق، تایلند، عمان

گروه دو: ازبکستان، بحرین، تاجیکستان، ترکمنستان

گروه سه: ایران، لبنان، چین تایپه، اندونزی

گروه چهار: ژاپن، ویتنام، کره جنوبی، عربستان سعودی.

* در حالی که قرار بود دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا روز شانزدهم خرداد ماه در کانادا برگزار شود، فدراسیون فوتبال این کشور خبر از لغو این دیدار دوستانه داد.

نظر شما