شناسهٔ خبر: 54265565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همایش موکب داران اربعین حسینی در شهمیرزاد

همایش موکب داران اربعین حسینی استان سمنان با هدف برنامه ریزی و هماهنگی اعزام حضور و پذیرایی از زائران در مجتمع فرهنگی آموزشی کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در این جمع بر ضرورت تشکیل کارگروه‌ها و نشست‌های تخصصی آسیب شناسی برنامه‌های اربعین در استان تاکید کرد و گفت: رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت هر موکب با مشارکت خود اعضاء در فرصت باقیمانده تا اعزام اجرایی شود.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی ارکان موکب‌های در تراز فرهنگ حسینی و مبتنی بر آموزه‌های دینی را تشریح کرد و گفت: توجه به اخلاق حسینی، احترام به زائران، کار برای خدا و پرهیز از حواشی در فعالیت مواکب ضرورت دارد.

آقای اسلامی راد دبیر ستاد اربعین استان سمنان گفت: پیش‌بینی‌ها از اعزام بین ۴ تا ۵ میلیون زائر ایرانی به اربعین ۱۴۰۱ حکایت دارد  و با توجه به برنامه ریزی ایجاد یک مکان اسکان ثابت استان سمنان در مرز مهران از خیران استان درخواست می‌شود در ساخت و تجهیز آن همیاری کنند.

جبار دوست محمدیان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان نیز از همکاری ویژه خیران برای راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی قدردانی کرد و می گوید: اجرای آئین اربعین در محدوده زمانی گرم تابستان امسال برخی ملزومات مورد نیاز موکب‌ها را در بخش تجهیزاتی و تغذیه‌ای تغییر داده که از مردم و خیران می‌خواهیم نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

آقای کاشفی مسئول اجرایی این همایش نیز در تشریح اهداف و برنامه‌های این گردهمایی گفت: تا هنگام اعزام ۳ همایش تخصصی دیگر برای توجیه و تشریح برنامه‌ها در بخش‌های مختلف در استان اجرا خواهد شد تا مسئولان، روحانیون و خادمان موکب‌ها با آمادگی کامل به خدمت رسانی بپردازند.

درآئین اربعین امسال ۳۸ موکب از سراسر استان سمنان برای خدمت به زائران حسینی اعزام خواهند شد.

نظر شما