شناسهٔ خبر: 54257736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

ایمان و توکل؛ رمز اقتدار نیروهای مسلح در کنار تقویت بعد نظامی

مازندران - امام جمعه ساری، داشتن روحیه ایمان، توکل و اتصال به خداوند متعال را رمز اقتدار نیروهای مسلح کشورمان در کنار تقویت بعد دفاعی و نظامی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جمع پاسداران پایگاه نیروی دریایی ثامن الحجج(ع) شمال کشور در بابلسر با اشاره به اینکه داشتن نفرات بیشتر، مهارت لازم، تجهیزات پیشرفته تر و روحیه قوی از عوامل پیروزی یک لشکر و جبهه است، گفت: از این رو کشورها سعی می کنند قوای نظامی و دفاعی خود را از نظر نیروی انسانی و تجهیزات تقویت کنند.

وی با بیان اینکه از نگاه دینی علاوه بر داشتن امکانات، تجهیزات و مهارت لازم، برخورداری از روحیه ایمان، توکل، اتصال به خدا، عبادت، دعا و نماز شب نیز مهم است، افزود: همین امر موجب اقتدار و پیشرفت های گسترده نیروهای مسلح کشورمان شده است.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه ویژگی های معنوی و عرفانی بر دیگر شاخصه های نظامی و دفاعی برتری دارد، خاطرنشان کرد: رمز موفقیت و پیروزی نیروهای مسلح کشورمان در طول چهار دهه اخیر همین بعد معنوی آنها در کنار تقویت بعد دفاعی و نظامی بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه شهادت طلبی و معنویت موجب پیروزی جبهه های اسلام در طول تاریخ بوده است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان جبهه اسلام از نظر سلاح و تجهیزات به اندازه دشمن قوی نبودند اما سلاح ایمان و معنویت رزمندگان ما زمینه پیروزی ایران اسلامی را رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، مغرور شدن به امکانات و تجهیزات نظامی و غافل شدن از بعد معنوی از جمله خطراتی است که نیروهای نظامی کشورمان را تهدید می کند، بیان داشت: باید بعد اخلاقی در بین قوای نظامی تقویت شود.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی در بعد نظامی و دفاعی به یک کشور قدرتمند در جهان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: همه این پیشرفت ها در سایه ایمان، اعتقاد راسخ و تکیه به توان داخلی به دست آمده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پیشرفت های نظامی کشورمان بر قدرت بازدارندگی ما افزوده است، تصریح کرد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی جرأت کوچکترین تحرک علیه کشورمان را ندارند، چون می دانند با پاسخ قاطع نیروهای مسلح کشورمان مواجه خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که امروز ایران اسلامی به یک قدرت بلا منازع در منطقه تبدیل شده است، افزود: این اقتدار و عظمتی که امروز در منطقه داریم مرهون هوشیاری و آمادگی نیروهای مسلح کشورمان است.

وی با بیان اینکه معنویت ملت ایران اسلامی اجازه دست درازی استکبار جهانی را نخواهد داد، تصریح کرد: این ملت در طول چهار دهه اخیر همواره ثابت کردند در دفاع از انقلاب و ارزش های نظام مقتدرانه در صحنه حاضر هستند./950/

نظر شما