شناسهٔ خبر: 54252314 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با وجود نارضایتی ها؛

نخست وزیر انگلیس کناره گیری خود را تکذیب کرد

نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که او برنامه‌ای برای استعفا و کناره گیری از مقام خود را ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، گاردین در گزارشی اعلام کرده است که «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس برنامه‌ای برای استعفا و کناره گیری از مقام خود را ندارد.

در این گزارش گفته شده است که از هر پنج بریتانیایی، سه نفر به استعفای نخست وزیر فکر می‌کند و بوریس جانسون در همین ارتباط در پاسخ به پرسشی درباره استعفا گفته است که خشم مردم را درک می‌کند، اما وظیفه او این است که در مقامش باقی بماند و به مردم خدمت کند.

جانسون در این ارتباط گفته است: «من به شدت احساس می‌کنم که وظیفه دارم تا کارم را ادامه دهم و خدمت ارائه کنم.»

در گزارش گاردین همچنین از رفتار نخست وزیر انگلیس در برابر ملکه این کشور انتقاد شده و به نقل از یکی از نزدیکان جانسون گفته شده است که جانسون در جریان حضور آتی خود در کنار ملکه، از او عذرخواهی نخواهد کرد.

درخواست از نخست وزیر انگلیس برای عذرخواهی از ملکه این کشور به دلیل برگزاری مراسم جشنی از سوی بوریس جانسون همزمان با برگزاری تشییع جنازه دوک ادینبورگ در چند ماه گذشته مطرح شده است و پیشتر نیز برخی مخاافان جانسون خواستار استعفای او از مقام نخست وزیری انگلیس شده بودند.

«بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس مدت هاست که برای کناره گیری و اعلام استعفای خود تحت فشار زیادی در لندن قرار دارد و با وجود انتقادات فراوان از عملکرد او، اما تا کنون جانسون واکنش معناداری برای اعلام استعفا در برابر موج زیاد نارضایتی عمومی از خود نشان نداده است.

نظر شما