شناسهٔ خبر: 54252202 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

استاندار خوزستان: فاجعه متروپل را به درس عبرتی برای خاطیان تبدیل می‌کنیم

استاندار خوزستان گفت: فاجعه متروپل آبادان را درس عبرتی برای خاطیانی خواهیم ساخت که جان هم‌وطنانشان را فدای منافع شخصی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

صادق خلیلیان استاندار خوزستان، در گفت‌وگو با فارس درخصوص اقدامات صورت گرفته برای ادامه آواربرداری متروپل با توجه به پایه‌های لرزان سازه اظهار کرد: علت ریزش ساختمان عدم رعایت ضوابط فنی و غفلت در ساخت و ساز طی سال‌های ٩۶ تا ٩٨ بوده است.

وی عنوان کرد: در ابتدا مجوز ۶ ساخت طبقه برای این ساختمان صادر شده بود اما با گذشت زمان طی دو نوبت ٣ طبقه و ٢ طبقه به آن اضافه شد. البته متروپل هنوز به صورت کامل ساخته نشده بود و ساخت و ساز در آن ادامه داشت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در طبقه پایین سازه متروپل چندین مغازه فعال شده بود، گفت: موضوع عدم رعایت ضوابط فنی در این سازه مورد پیگرد شدید قرار خواهد گرفت و با صاحب ساختمان، سازندگان و عوامل دست‌اندرکار در شهرداری با اشد مجازات برخورد خواهد شد.

خلیلیان افزود: نیروهای متخصص حاضر در محل حادثه از سراسر استان و برخی نقاط کشور وارد صحنه شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به لرزان بودن پایه‌های ساختمان نیارمند دقت هستیم؛ چرا که بخشی از سازه فرو ریخته و بخش دیگر آن به شدت آسیب دیده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: براساس اعلام علوم پزشکی آبادان آمار فوت‌شدگان حادثه متروپل تا این لحظه به ١۶ نفر رسیده است ضمن اینکه ٣٧ نفر مجروح شده‌اند.

خلیلیان ابراز داشت: بیشتر مجروحان حادثه به صورت سرپایی درمان شده‌اند و عملیات برای یافتن افراد احتمالی گرفتار در زیر آوار ادامه دارد.

وی در پایان گفت: از این فاجعه درس عبرتی برای خاطیانی خواهیم ساخت که جان هم‌وطنانشان را فدای منافع شخصی می‌کنند.

نظر شما