شناسهٔ خبر: 54252141 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

امیرعلی حسینی در گفت‌وگو با برنا

امیدواریم شرایط بازگشت پرسپولیس به آسیا مهیا شود/ CAS پرونده النصر را برای همیشه بست

مدیر امور بین الملل پرسپولیس اظهار امیدواری کرد با رفع مشکلات و ایرادهایی که برای حضور پرسپولیس در آسیا وجود دارد، این تیم بتواند دوباره مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

صاحب‌خبر -

امیرعلی حسینی در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به آخرین وضعیت پرونده عجیب شکایت باشگاه النصر از پرسپولیس اظهار داشت: طبق قانون تیم ها می توانند تا دو ساعت پس از هر بازی اگر شکایتی از حریف شان دارد، آن را اعلام کنند که مسوولان النصر در سال 2020  و در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا نسبت به ثبت غیرقانونی 6 بازیکن شکایت کردند و در ادامه نام عیسی آل کثیر را نیز به این فهرست اضافه کردند. در آن زمان این شکایت به کمیته اخلاق کنفدراسیون آسیا رسید که در حکم اولیه، ادعای النصر علیه پرسپولیس رد شد. در مرحله بعد النصری ها در اعتراض به رای صادر شده اعتراض  شان را به کمیته استیاف ارجاع دادند که در این مرحله که روند نسبتا طولانی را داشت با کمک فیفا و فدراسیون فوتبال ایران و با استعلام از این دو نهاد به دفاع از این رای پرداخته شد.

وی در ادامه در خصوص مرحله بعدی این پرونده تاکید کرد: در مرحله بعدی در شرایطی که النصری ها دست بردار نبودند، کار به دادگاه عالی ورزش کشیده شد تا نگرانی هایی برای ما و هواداران پرسپولیس ایجاد شود اما در نهایت با اطمینان به موضوع که باشگاه پرسپولیس مرتکب تخلفی نشده با کمک تیم حقوقی باشگاه در CAS هم به دنبال احقاق حق پرسپولیس و هوادارانش بودیم و بالاخره با وجود تمام پی گیری های النصر، حکم نهایی این پرونده به سود پرسپولیس اعلام شد و ادعاهای النصر باز هم رد شد.

مدیر امور بین الملل پرسپولیس در مورد پرونده های دیگر حقوقی فعال در باشگاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرونده استوکس در حال پی گیری است و امیدواریم بتوانیم این پرونده را هم به زودی ببندیم. این در حالی است که پرونده رادوشوویچ هم در جریان است و ما لایحه دفاعی مان را تکمیل کرده ایم و تمام تلاش مان را به کار می گیریم با بسته شدن این پرونده، پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس باز شود.

مدیر کمیته مجوز حرفه‌ای پرسپولیس در مورد ادامه تلاش باشگاه در راه برطرف کردن مشکلاتی که پرسپولیس را از حضور در آسیا محروم کرده است، به خبرنگار برنا گفت: کمیته حرفه ای سازی به دستور آقای درویش تشکیل شده که ما در آن اقدامات ویژه ای را انجام می دهیم. در مرحله اول ترجمه ای از معیارهای AFC را در اختیار باشگاه قرار داده ایم و از سوی دیگر با شرکتی که در زمینه حرفه ای سازی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا استخدام شده اند و ایرادهایی را در زمینه حرفه سازی باشگاه داشتند را دریافت کرده و آن را در اختیار مسوولان باشگاه قرار داده ایم و دوستان در باشگاه در این زمینه کار می کنند و نامه ها مرتب از سازمان لیگ به ما می رسد و کارها و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است تا مشکلات موجود در این زمینه مرتفع شود.

وی در خصوص این که چقدر امیدوار است که پرسپولیس بتواند به رقابت های آسیایی بازگردد، افزود: یکی از مواردی که از باشگاه پرسپولیس ایراد گرفته شده است، استادیوم آزادی است. می گویند استادیومی که در آن بازی های تان را برگزار می کنید باید یکسری معیارهایی داشته باشد. این در حالی است که ما در سال 2018 فینال لیگ قهرمانان را در استادیوم آزادی برگزار کردیم. این در شرایطی است که برگزاری فینال آسیا با بقیه بازی های فرق دارد چون برای دیدار فینال کل دبیرخانه آسیا تعطیل می شود و همه به کشور میزبان می آیند و ما این کار را برای آن دیدار انجام داده ایم، پس صحبتی در این زمینه باقی نمی ماند. در هر صورت امیدوارم بتوانیم مشکلات را مرتفع کرده و یکسری بدهی ها باید پرداخت شود و شفاف سازی هایی وجود دارد که در نهایت به سرانجام برسد و مشکلات و موانع بر سر راه حرفه ای سازی و در نهایت حضور پرسپولیس در آسیا برداشته شود.

خبرنگار: علی شفیعی جم 

انتهای پیام//

نظر شما