شناسهٔ خبر: 54251794 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

دلیل پنهان سرد شدن مردتان نسبت به زن و زندگی

هنگام مواجه شدن با مشکلی مانند سرد شدن ناگهانی مردان در رابطه زناشویی نباید در اولین مرحله اعتماد به نفس خود را از دست بدهید!

صاحب‌خبر -
  • اصلی ترین علت فاصله گرفتن مرد از زن به صورت ناگهانی 
  • درگیری های ذهنی، مالی و مسائل غیر مرتبط با رابطه زناشویی
  • به تمام آنچه تاکنون اتفاق افتاده، دوباره فکر کنید
  • ایجاد مشکلات جنسی و اختلال عملکرد جنسی در مردان
  • اعتیاد و مصرف مشروبات الکلی دلیل عدم تمایل به رابطه زناشویی
  • عدم تمایل به رابطه زناشویی از سمت مردان به دلیل تغییر!
  •  نداشتن تفاهم در مسائل مربوط به رابطه زناشویی

به گزارش اقتصاد آنلاین، سرد شدن ناگهانی مرد در رابطه زناشویی برای بسیاری از زنان اتفاقی ترسناک و عجیب به نظر می رسد. در صورتی که این مسئله شاید بسیار کوچک تر از چیزی باشد که فکرش را می کنید. برخی مواقع تنها یک دلیل ساده یا یک مسئله کاملا غیرمرتبط با روابط زناشویی می تواند تاثیر منفی روی مرد یا زن بگذارد. به گونه ای که این تاثیر در رابطه عاطفی و زناشویی دیده خواهد شد.

برخی مواقع هم ممکن است یک مشکل اساسی وجود داشته باشد. در هر صورت شناخت مشکل و پیدا کردن راه حل، گزینه ای است که افراد در چنین مواقعی به آن روی می آورند. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل نگاهی داشته باشیم به دلایلی که در نهایت باعث سرد شدن ناگهانی مرد در رابطه زناشویی می شود.

اصلی ترین علت فاصله گرفتن مرد از زن به صورت ناگهانی 

مسئله ای که درباره سرد شدن ناگهانی مردان در رابطه زناشویی باید بدانید این است که دلیل این اتفاق در هر فرد می تواند کاملا متفاوت باشد. به صورت کلی نمی توان نسخه ای یکسان برای همه در نظر گرفت. اما در این قسمت رایج ترین دلایلی که باعث این اتفاق می شود را بررسی می کنیم.

درگیری های ذهنی، مالی و مسائل غیر مرتبط با رابطه زناشویی

متاسفانه برخی زنان از اعتماد به نفس کافی برخوردا نیستند و در صورت ایجاد کوچکترین مشکلی به دنبال دلیل عیب و ایراد درون خود هستند. کاملا درست است که زنان هم نقش موثری در کیفیت رابطه دارند اما دلیل نمی شود که در صورت به وجود آمدن هر مشکل کوچک و درشتی، زن به دنبال عیب جویی از خود باشد. به همین دلیل توصیه می شود در صورتی که با سرد شدن ناگهانی مرد در رابطه زناشویی مواجه شده اید، خودخوری نکنید. این احتمال وحود دارد که دلیل این اتفاق هیچ ربطی به شما نداشته باشد.

از این رو در اولین مرحله می توانید صادقانه از همسر خود بپرسید که مسئله ای برای او به وجود آمده است؟ این احتمال وجود دارد که تنها یک مشکل کاری، مسئله مالی یا موارد مشابه ذهن مرد را درگیر کرده باشد. حتی ممکن است مشکلات شخصی برای مرد پیش آمده باشد که از بازگو کردن آن ها ترس دارد. به طور مثال به خطر افتادن سلامت جنسی مردان به هر دلیل می تواند از مواردی باشد که فرد تمایلی به سخن گفتن درباره آن ندارد.

به تمام آنچه تاکنون اتفاق افتاده، دوباره فکر کنید

بسیاری از زنان در چنین مواقعی می گویند که همسر ما به صورت ناگهانی سرد شده و خود را در رابطه عاطفه کنار کشیده است. اما این احتمال وجود دارد که در روزهای اخیر، اختلافات و بحث هایی که بینتان رخ داد، باعث سرد شدن مرد در رابطه زناشویی شود و همه چیز به صورت ناگهانی اتفاق نیوفتاده باشد! مرور حرف ها، اتفاقات و بازنگری مسائلی که اخیرا با همسر خود داشته اید می تواند سرنخی برای پیدا کردن دلیل این مشکل باشد.

ایجاد مشکلات جنسی و اختلال عملکرد جنسی در مردان

بسیاری از مردان نسبت به توانایی های جنسی خود اعتماد به نفس لازم را ندارند. اختلال عملکرد جنسی از مواردی است که باعث به وجود آمدن ترس و از بین رفتن اعتماد به نفس در مردان خواهد شد. از این رو اگر اخیرا در روابط زناشویی خود دچار مشکلی بوده اید و برخورد بدی با همسر خود داشته اید، این احتمال وجود دارد که همسرتان در حال حاضر دلشکسته و بی اعتماد به نفس باشد. موضوع اعتماد به نفس و خودباوری در رابطه زناشویی برای مردان اهمیت بسیار زیادی دارد.

اعتیاد و مصرف مشروبات الکلی دلیل عدم تمایل به رابطه زناشویی

از دیگر مسائلی که باعث سرد شدن ناگهانی مردان می شود می توان به شروع مصرف موارد مخدر و مشروبات الکلی اشاره کرد. معمولا رابطه هایی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی سرد می شوند، بعد از مدتی به شکل اول خود باز می گردند اما تاثیرات مصرف موارد مخدر می تواند به گونه ای باشد که مردان به طور کامل میل جنسی خود را از دست می دهند. پس اگر این سرد شدن و بی میلی به صورت ناگهانی از سمت مردان شکل گرفته است می توان این احتمال را نیز در نظر گرفت.

عدم تمایل به رابطه زناشویی از سمت مردان به دلیل تغییر!

منظورمان از تغییر می تواند هر چیزی باشد. اگر عبارت علت سرد مزاجی مردان را در موتور جستجو گوگل سرچ کنید با مقاله های بسیاری مواجه خواهید شد که در تمامی آن ها تنها زنان را مقصر جلوه داده اند. در صورتی که مهم ترین مسئله در چنین شرایطی حفظ خونسردی و آرامش است. تا زمانی که آرامش و خونسردی نداشته باشید نمی توانید این مسئله را حل کنید. از این رو پیشنهاد می شود از همان ابتدا به عیب جویی درون خود نپردازید. اما به صورت کلی می توانید مواردی مانند عدم ایجاد تنوع در رابطه جنسی، عدم رسیدگی و آراستگی  به خود را از دلایلی دانست که در نهایت باعث سرد شدن ناگهانی مرد می شود. در صورتی که مواردی مانند عدم توانایی برای ایجاد تنوع در رابطه ادامه دار شده باشد می توانید مشاوره زناشویی زیر نظر متخصص را به عنوان راه حل انتخاب کنید.

 نداشتن تفاهم در مسائل مربوط به رابطه زناشویی

هر مسئله ای می تواند میان زن و مرد به یک تفاوت آزار دهنده در رابطه زناشویی تبدیل شود. به طور مثال برخی از مردان در صورت عدم استفاده از کاندوم دچار استرس می شوند و از طرفی با خواسته ی همسر خود مبنی بر استفاده نکردن از کاندوم مواجه می شوند. متاسفانه این باور غلط بسیار رایج شده است که تنها برای جلوگیری از انتقال ویروس ایدز در رابطه های پر خطر باید از کاندوم استفاده کرد. در صورتی که بسیاری از مردان استرس جلوگیری در ریختن آب منی در واژن را دارند. شاید به ظاهر ساده به نظر برسد اما چنین موارد ساده ای هم می تواند یک مرد را از ایجاد رابطه ی زناشویی دلزده کند.

منبع: ایران اچ آی وی

نظر شما