شناسهٔ خبر: 54251637 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سرمربیان آلومینیوم و پیکان چه گفتند؟!

رحمتی: تیم داوری نقش پُررنگی در نتیجه بازی ما مقابل پیکان داشت/ حسینی: می‌توانستیم روی ضدحمله به گل برسیم و پیروز شویم

سرمربیان تیم‌های فوتبال آلومینیوم و پیکان پس از دیدارشان در نشست خبری صحبت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمهدی رحمتی بعد از تساوی یک بر یک مقابل پیکان تهران در نشست خبری گفت: در طول 90 دقیقه بازی هم مالک بازی بودیم و هم هر وقت اراده می‌کردیم خلق موقعیت می‌کردیم. توانستیم از موقعیت‌های گلی که داشتیم به گل رسیدیم اما روی یک صحنه غفلت کردیم و گل مساوی را خوردیم. بعدش هم هرچه تلاش کردیم نتوانستیم گل برتری را بزنیم و  سه امتیاز را به دست بیاوریم. ان‌شاءالله سعی می‌کنیم در بازی بعدی جبران کنیم.

 
رحمتی در مورد داوری مسابقه اظهار د اشت:‌ می‌خواهم از آن جمله کلیشه‌ای استفاده کنم و بگویم اشتباهات داوری جزیی از فوتبال است ما مربیان و بازیکنان اشتباه می‌کنیم داوران هم اجازه اشتباه دارند. اما وقتی داور یک صحنه‌ای را ببیند و نگیرد از اشتباه فراتر است و این نشان می‌دهد جسارت لازم در داوران در هفته‌های آخر دیده نمی‌شود. در دقیقه 2 مسابقه ارسالی انجام دادیم مدافع حریف دستش باز بود و توپ به دست او خورد در این صحنه داور و کمک داور به هم کمک کردند به نظرم تیم داوری در نتیجه امروز نقش پررنگی داشت. دو صحنه پنالتی ما را ندید و شاید اگر فیلم را ببیند پیش خودش بگوید اشتباه کرده و یک صحنه آفساید 100رصد از مهاجمان ما اعلام کرد که اصلاً آفساید نبود بیرامی آمد ضربه را در موقعیت تک به تک بزند که کمک داور آفساید اعلام کرد. کمک داور دوم مسابقه نقش زیادی در تعیین نتیجه داشت. اشتباهات داوری جزیی فوتبال است اما اینکه ببینیم و خطا را نگیریم بحث دیگری است. امیدوارم در سال‌های آینده این مشکلات کمتر شود من فکر می‌کنم اگر داور پشت دروازه در این مواقع به تیم داوری اضافه شود می‌تواند خیلی کمک کند.
 
سرمربی آلومینیوم ادامه داد:‌ ما مدام نشسته‌ایم مدام می‌گوییم VAR بیاید که کمک داور ویدیوی به کشور ما تا 20 سال آینده نخواهد آمد من به شما قول می‌دهم بنابراین خودمان باید به هم کمک کنیم. من هم می‌توانستم اعتراض و داد و قال کنم. واقعاً سر صحنه اول عکس‌العملی نشان نداند سر آفساید هم عکس العملی نشان ندادم اما دیدم صحنه‌های 50-50 هم در خانه‌ خودمان به نفع ما نمی‌گیرند و این یک مقداری برای ما مشکل‌ساز می‌شود امیدوارم مسئولان باشگاه به کمیته داوران و سازمان لیگ اعتراض کنند و حرف ما به گوش کمیته انضباطی برسد. تا حداقل تأمل بیشتری برای انتخاب داوران در مورد تیم ما انجام شود.
 
رحمتی در مورد مسابقات این فصل لیگ گفت: لیگ ما امسال پیشرفت آنچنانی نداشته است. بیشتر تیم‌ها نتیجه‌گرا بودند و برای حداقل امتیازها می‌آمدند مخصوصاً در بازی‌‌های خارج از خانه؛ خودتان دیدید امروز چقدر وقت بازی تلف شد آقای داور می‌توانست یک مقدار به بازیکن حریف تذکر بدهد و از کارت زرد استفاده کند. فکر می‌کنم طراوات و شادابی در تیم ما نبود و تیم‌ها به دنبال نتیجه‌گرایی بودند و اینکه فقط دنبال نتیجه گرفتن و امتیاز گرفتن باشید مطمئناً از کیفیت لیگ کم می‌کند و شما جسارت کمتری خواهید داشت تا به بازیکن جوان میدان بدهید و بازیکن جوان به فوتبال ایران معرفی کنید. خود من در 17 سالگی در لیگ آزادگان بازی کرده‌ام در 18 سالگی به تیم ملی دعوت شدم اما در فوتبال الان سن بازیکن جوان عوض شده است آن زمان بازیکن 17-18 ساله جوان بود اما  اکنون بازیکن 25-26 ساله را بازیکن جوان می‌گویند و این خودش بیانگر کیفیت لیگ ما است. 
 
وی در مورد شرایط همکاری خودش با آلومینیوم اراک اظهار داشت: بعد از اینکه با باشگاه بزرگ آلومینیوم قرارداد بستم با توجه به بندهایی که در قراردادم است این قرارداد هم در فصل بعد جاری است و 20 روز است که برنامه خودم را به باشگاه ارائه کردم خدمت آقای محرابی و هیأت مدیره و منتظر جواب از سوی باشگاه هستم تا با هیأت مدیره کارخانه به جمع‌بندی برسند چیزی که من گفتم این است که با توجه به شخصیتی که تیم آلومینیوم پیدا کرده و انتظاری که مردم شهر از این تیم دارند و حضور در فینال جام حذفی و نتایجی که گرفته‌ایم مردم توقع یک تیم خوب دارند و باید شرایطی رقم بخورد که لیگ فصل بعد را از همان ابتدا با قدرت شروع کنیم و خواسته‌های مردم را برآورده کنیم و از همان 20 روز پیش که به باشگاه گفتم باید کار را شروع می‌کردیم. 
 
 
همچنین سیدمجتبی حسینی در نشست خبری بعد از دیدار آلومینیوم اراک - پیکان که به تساوی یک - یک انجامید، اظهار داشت: همانطور که دیدید، بازی جاندار و خوبی بود. هر دو تیم، با توجه به شرایط جدول می‌جنگیدند تا یک پله بالاتر بیایند.
 
وی در ادامه افزود: بازیکنان ما خیلی خوب بازی را شروع کردند و سعی داشتیم جناحین تیم آلومینیوم را کنترل کنیم. متأسفانه در شرایطی که نیمه دوم، بازی پایاپای بود، روی اشتباه دروازه‌بان‌مان یک گل بچه‌گانه خوردیم و این برای چندمین بار است که در این فصل، اینطور گل می‌خوریم.
 
سرمربی تیم فوتبال پیکان، خاطرنشان کرد: با تعویض‌هایی که داشتیم، خدا را شکر در ادامه بازی توانستیم نتیجه را برگردانیم. اگر کمی بازیکنان ما حواس جمع بودند و با توجه به اینکه آنها پرتعداد حمله می‌کردند، می‌توانستیم روی ضدحمله به گل برسیم و پیروز شویم. با این حال، همین که در زمین حریف توانستیم بازی را برگردانیم، کار بزرگی بود که بازیکنانم انجام دادند و از آنها خسته نباشید می‌گویم.
 
حسینی در پاسخ به این پرسش که چه نظری درباره اتفاقات داوری دارد و اینکه تیم آلومینیوم نسبت به عملکرد داوری معترض بود، گفت: وقتی می‌بازم هم درباره داوری صحبت نمی‌کنم، الان که مساوی شدیم. اگر آنها اعتراضی داشتند، از خودشان سؤال کنید.
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما