شناسهٔ خبر: 54251590 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

کاظمی‌پور: مسیر پیشرفت در والیبال مشخص‌ استروزهای بزرگی پیش روی والیبال زنان است

صاحب‌خبر -

معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان مسیر پیشرفت در والیبال را مشخص شده دانست و گفت: والیبال نسبت به دیگر رشته‌ها مسیر پیشرفت مشخص‌تری دارد و باید حمایت‌های لازم را از رشته‌های تیمی و توپی به‌ویژه والیبال زنان داشته باشیم.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مریم کاظمی‌پور با حضور در اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان دختر کشور عنوان کرد: امروز به لطف برنامه های نظارتی رئیس جمهوری و در همراهی با معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بازدیدی از کمپ تیم ملی والیبال بانوان داشتیم که می تواند سرمنشا جریان و حمایت‌های ویژه‌ای برای ورزش بانوان شود تا در پی آن ان‌شاالله بخشی از مسیر بانوان در راستای موفقیت های ورزشی طی شود.

معاون توسعه ورزش بانوان افزود: با توجه به این‌که روزهای بزرگی پیش روی رشته والیبال است و یکی از این رویدادها رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی است، ضرورت را بر این دیدیم که با حضورمان در اردوها در راستای حمایت‌‌های روحی و معنوی‌ای که برعهده ماست، قدم برداریم و نقطه نظرات مسوولان کادر فنی را در این خصوص بشنویم تا اگر حمایت ویژه‌ای در خصوص مسائلی که پیرامون تیم ملی نیاز است، زودتر از موعد در وزارتخانه پیگیری شود و برای راهگشایی مسائل یار فدراسیون باشیم.

وی در خصوص پیگیری‌های اخیر وزارت ورزش در حوزه بانوان اظهار کرد: بحث حضور رشته‌های توپی در مسابقات کشورهای اسلامی یکی از مباحثی بود که تلاش کردیم اتفاق بیافتد و خوشبختانه برای رشته‌های بسکتبال و والیبال این امکان فراهم شد. همچنین در حوزه طبقه بندی حقوق حرفه‌ای ورزشکاران پیگیری‌هایی انجام دادیم تا دختران با پوشیدن پیراهن تیم ملی در خصوص حقوق مادی و معنوی خود امنیت خاطر بیشتری داشته باشند و با فراغ بال بیشتر با وجود مسئولیت‌های اجتماعی‌ای که دارند تمام توان خود را برای موفقیت‌های بیشتر ورزشی به کار گیرند.

کاظمی‌پور با تاکید بر پیشرفت‌های حوزه والیبال تصریح کرد: قدمت و سابقه نوار موفقیت در فدراسیون والیبال شاهد بزرگی بر عملکرد خوب روسای فدراسیون والیبال است. مسیر در فدراسیون والیبال مشخص‌تر است و ریل گذاری‌ها براساس تجربیاتی که طی سال‌های متمادی اتفاق افتاده انجام شده به همین دلیل ورود به بحث‌های بانوان در این حوزه چالش‌های کمتری دارد. استراتژی بانوان والیبال مشخص است و نتیجه قابل پیش بینی است.

وی ادامه داد: باید حمایت‌های لازم را از رشته‌های تیمی و توپی بانوان به ویژه والیبال داشته باشیم چرا که در حال انتقال از مرحله نوپا به مرحله حرفه‌ای هستند و امیدواریم اگر قهرمانی برای آقایان در سال‌های متمادی اتفاق افتاد در خانوم‌ها با سرعت بیشتر و سال‌های کمتری به نتیجه برسد و روزی را تجربه کنیم که دختران سهمیه المپیک و سکوهای جهانی را از آن خود کنند، البته با توجه به استعدادهای ناب در این حوزه این موفقیت‌ها دور از دسترس نیست.

معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با بیان این‌که یکی از شاخص‌های وزارتخانه برای توسعه ورزش بانوان تغییر در الگوی رفتاری مدیران ارشد رشته‌های ورزشی کشور است، گفت: باید مدیران را با شرایط برابر افتخارآفرینی دختران و پسران آشنا و آگاه کنیم. پرداختن به این موضوع قطعا در بسیاری از رشته های ورزشی اثبات شده است. ایجاد انگیزه بیشتر و شناسایی استعدادها در تیم‌های پایه می تواند باعث جایگزینی زودهنگام بازیکنان در تیم بزرگسالان شود و پیشرفت فدراسیون‌ها و ورزش کشور را به دنبال داشته باشد. این موضوع را در جلسات تخصصی با فدراسیون‌ها مطرح می‌کنیم و در رشته والیبال این توجه به حوزه تیم‌های پایه وجود دارد.

نظر شما