شناسهٔ خبر: 54250940 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر خارجه اسپانیا:

جنگ روسیه- اوکراین برای مدت طولانی ادامه می‌یابد

وزیر امور خارجه اسپانیا پیش بینی کرد که بحران در اوکراین برای مدت طولانی ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر امور خارجه اسپانیا امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: انتظار می‌ رود که بحران در اوکراین برای مدت طولانی ادامه یابد.

وزیر امور خارجه اسپانیا در این خصوص ادعا کرد: متاسفانه پایان بحران و بازگشت سربازان روس به کشورشان به دلیل عدم تمایل مسکو به گفتمان بسیار دور به نظر می‌ رسد.

وی در ادامه گفت: نمی توان با روسیه درباره اینکه کدام کشور عضو ناتو باشد یا نباشد، مذاکره کرد. جامعه بین‌ الملل انتظار دارد با مسکو گفتگو کند، هرچند برخی از مسائل قابل مذاکره نیست.

وزیر امور خارجه اسپانیا همچنین اضافه کرد: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور و مردم اوکراین برای حفظ تمامیت کشورشان در برابر حملات، شجاعت و فروتنی به خرج می‌ دهند.

موضع گیری اسپانیا علیه روسیه در حالی مطرح می شود که که به گزارش تاس، «آندری رودنکو» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو آماده است تا کریدورهای بشردوستانه را برای صادرات غلات اوکراین از طریق دریا است فراهم نماید، اما کی یف باید در مورد امنیت و پاکسازی بنادر تضمین دهد.

رودنکو با اشاره به این مسئله که روسیه آماده مذاکره جهت حل مشکلات غذایی است، گفت: طرف روسی همیشه آماده گفتگو با همه کسانی است که به دنبال راه حل مسالمت آمیز برای همه مشکلات هستند. حل مشکل مواد غذایی نیازمند رویکردی جامع است، از جمله موارد مربوط به رفع محدودیت‌های تحریمی که بر صادرات، مبادلات و تراکنش‌های مالی روسیه اعمال شده است. ما در حال تعامل با سازمان ملل در مورد این موضوعات هستیم. این موضوع در سفر «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد به مسکو به طور مفصل مورد بحث قرار گرفت. رایزنی‌های بیشتر در مورد اینکه چگونه سازمان ملل می‌تواند در این وضعیت کمک کند، در حال انجام است.

وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که روسیه در صادرات غلات اوکراین دخالت نمی‌کند و مشکلات تدارکاتی و لجستیکی به وجود آمده توسط کی یف عامل هرگونه مشکل در این رابطه است.

نظر شما