شناسهٔ خبر: 54245419 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست نائب رئیسی کشتی: بانوان آلیش‌کار توقع بیشتری از مسوولان دارد

تهران- ایرنا- سرپرست نائب رئیسی زنان فدراسیون کشتی گفت: ملی‌پوشان ما وظیفه‌ای را که داشته به خوبی انجام دادند و قهرمان ‌آسیا و جهان شدند؛ اما انتظار توجه و حمایت بیشتری از مسئولان ورزش کشور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد آلیش قهرمانی آسیا طی روزهای اول و دوم خردادماه در شهر اوش قرقیزستان با حضور کشورهای هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ژاپن و مغولستان برگزار شد که تیم ملی کشتی آلیش بانوان با سه طلا، یک نقره و دو برنز در بخش آزاد و با یک مدال طلا، ۴ نقره و یک برنز در بخش کلاسیک قهرمان قاره کهن شدند.

همچنین در ادامه رقابت‌های آلیش قهرمانی آسیا یک دوره مسابقات تیم به تیم نیز برگزار شد که در رشته آلیش آزاد تیم زنان ایران پس از قرقیزستان و ازبکستان سوم شد و در رشته آلیش کلاسیک تیم مردان ایران نیز پس از قرقیزستان و ازبکستان سوم شد.

شیدا شهریان با تبریک به تیم ملی کشتی آلیش بانوان برای قهرمانی در آسیا، اظهار داشت: به دلیل مشخص نبودن برنامه‌های تیم آلیش بانوان از سوی اتحادیه جهانی، به خصوص مشخص نبودن زمان مسابقات رسمی، برای ما بسیار سخت بود که بتوانیم برنامه‌ریزی خوبی در کشتی آلیش بانوان داشته باشیم؛ اما تیم ملی آلیش بانوان ما با کسب نتایج درخشان، عملکرد فوق العاده‌ای را از خود به جای گذاشت.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا عملا مسابقات رسمی آلیش در تقویم سال پیش اتحادیه جهانی قرار نگرفت و اردوهای تیم نیز به دلیل نبودن برنامه مشخص و بالا رفتن آمار شیوع کرونا آن طور که باید برگزار نشد.

سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون عنوان کرد: در واقع شرایط طوری رقم خورد که نتوانستیم مسابقات قهرمانی کشور را در سال گذشته برگزار کنیم؛ اما به دلیل اینکه پیگیر آغاز تمرینات ملی‌پوشان خود بودیم بلافاصله پس از دعوت قرقیزستان برای حضور در جام ارکینبایف در دی ماه سال گذشته، تیم منتخبی را از مسابقات قهرمانی کشور سال ۹۹ راهی این رقابت‌ها کردیم و ملی‌پوشان با توجه به نداشتن تمرینات و آمادگی لازم عملکرد خوبی با کسب ۳ مدال طلا و ۳ مدال نقره داشتند.

وی اضافه کرد: پس از این مسابقات، راه برای برگزاری مسابقات رسمی باز شد و حدود ۳ ماه قبل برنامه مسابقات قهرمانی آسیا در قرقیزستان مشخص شد؛ اما با توجه به اینکه زمانی برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نداشتیم، مسابقات درون اردویی را با حضور کشتی‌گیران برتر قهرمانی کشور درسال ۹۹ و نفراتی که از طریق سهمیه‌هایی که به استان‌ها داده بودیم، برگزار کردیم و در مدت یک ماه و نیمی که در اختیار داشتیم ۳ مرحله اردو برگزار شد.

شهریان یادآور شد: خوشبختانه بانوان آلیش‌کار با انگیزه بسیار کامل کار کردن و فعل خواستن را دوباره صرف کردند و پس از قهرمانی تاریخی که در رقابت‌های جهانی داشتند، توانستند در رقابت‌های آسیایی نیز هم در بخش کلاسیک و هم در بخش آزاد در تمامی اوزان صاحب مدال شوند و عناوین قهرمانی را نیز از آن خود کنند که این موضوع یک تاریخ سازی دیگر برای کشتی کشور بود. عملکرد بانوان آلیش کار در بین بانوان ورزشکار کشورمان، واقعا چشمگیر و فوق العاده است و اطمینان دارم که سایر بانوان ورزشکار نیز در صورت حمایت می‌توانند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: ملی‌پوشان ما وظیفه‌ای را که داشته به خوبی انجام دادند؛ اما انتظاراتی نیز از مسئولان ورزش کشور دارند که اکثر آن ها در مورد حمایت‌های مادی و معنوی از جمله اشتغال، تحصیل و جوایز است.

سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون در مورد برنامه های تیم آلیش بانوان اظهار داشت: اگر برنامه های آلیش بانوان از سوی اتحادیه جهانی مشخص شود، فدراسیون نیز با برگزاری مسابقات و اردوها حمایت لازم را از آن ها به عمل خواهد آورد تا روند افتخارآفرینی آنها ادامه داشته باشد. جا دارد از زحمات کشتی گیران و کادر فنی تشکر کنم و یک قدردانی ویژه هم از فاطمه درخشانی نایب رئیس سابق بانوان فدراسیون به جهت زحماتی که طی مدت دو سال و نیم کشیدند، داشته باشم.

نظر شما