شناسهٔ خبر: 54235659 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تلگراف:

سخنان بایدن در «توکیو» به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد

روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت: سخنان اخیر جو بایدن در توکیو مبنی بر اینکه آمریکا آمادگی دارد کنار تایوان علیه چین صف‌آرایی نظامی کند، اشتباه خطرناکی است و ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی تلگراف امروز چهارشنبه در گزارشی از سخنان اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر وی به ژاپن انتقاد کرد.

تلگراف با اشاره به سخنان بایدن که گفته بود، آمریکا آمادگی دارد در جنگ احتمالی علیه چین در کنار تایوان قرار گیرد، نوشت: رئیس جمهور آمریکا اشتباه بزرگی را مرتکب شد چون همین سخنان ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود.

این روزنامه انگلیسی با اشاره به غیر عملی بودن اظهارات بایدن، در ادامه عنوان کرد: آمریکا هرگز زیر بار چنین تعهداتی نمی‌رود، روابط آمریکا و تایوان چارچوب خاصی دارد که بر اساس آن واشنگتن می‌تواند در راستای افزایش توان دفاعی تایوان، کمک‌های مالی به این کشور داشته باشد.

تلگراف تصریح کرد: شخص رئیس جمهور توانایی آن را ندارد که قوانین موجود در آمریکا را به طور یکجانبه تغییر دهد و هر تصمیمی در حمایت از تایوان باید با موافقت کنگره آمریکا همراه شود. از طرفی پس از سخنان بایدن، وزارت خارجه آمریکا مجبور شد به افکار عمومی در سطح جهان توضیح دهد که سیاست خارجی واشنگتن تغییری نکرده است اما اشتباهی که رئیس جمهور آمریکا مرتکب شد می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گذشته در نشست خبری با نخست وزیر ژاپن در توکیو گفته بود که آمریکا در صورت وقوع جنگ از تایوان در برابر چین دفاع خواهد کرد.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

نظر شما