شناسهٔ خبر: 54235594 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موافقت خانواده زنده‌یاد محمدعلی اسلامی‌ندوشن با خاکسپاری وی در نیشابور

سخنگوی شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: خانواده زنده یاد محمدعلی اسلامی‌ندوشن موافقت خود را با خاکسپاری وی در قطعه مشاهیر واقع در جوار باغ عطار نیشابوری را اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

احمد همت‌آبادی گفت: با توجه به وصیت زنده یاد محمدعلی اسلامی ندوشن و پیگیری‌های انجام شده شورای اسلامی شهر نیشابور قبل از درگذشت این اندیشمند بزرگ و همچنین علاقه قلبی آن مرحوم نسبت به شهر نیشابور موافقت نهایی خاکسپاری وی از طرف خانواده به صورت کتبی به شورا اعلام شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: بعد از درگذشت زند‌یاد اسلامی ندوشن و با ارسال نامه‌ای به خانواده آن استاد فرهیخته، شورای اسلامی شهر این موضوع را مطرح کرده و محلی را به عنوان یادمان در قطعه مشاهیر درنظر گرفتند و در نهایت خانواده ایشان نیز نسبت به انتقال پیکر استاد محمد علی اسلامی ندوشن موافقت کردند.

همت‌آبادی گفت: ما منتظر انجام مراحل قانونی هستیم تا پیکر وی به نیشابور منتقل شود.

گفتنی است دکتر اسلامی ندوشن شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم، حقوقدان و پژوهشگر ایرانی و جزو چهره‌های تاثیر گذار ادبی و از محققان معاصر ایران بود و علاوه بر تألیف کتاب، به ترجمه آثار غیرایرانی به زبان فارسی نیز اهتمام داشت. از وی بیش از ۷۰ اثر تألیف و ترجمه و صد‌ها مقاله باقی مانده‌است.

نظر شما