شناسهٔ خبر: 54235535 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تبلیغات/

بهترین مدل کولرگازی الجی ۲۴۰۰۰ کدام است ؟

صاحب‌خبر -

همان‌طور که می‌دانید برند ال‌جی یکی از مشهورترین و معتبرترین برند‌ها در زمینه تولید و عرضه محصولات الکتریکی در کنار سایر برند‌های شناخته شده و معروف کولر گازی می ‌باشد که به دلیل برخورداری از کیفیت بالا و قیمت مناسب مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. همچنین این برند با تولید و عرضه بیش از ۱۲ میلیون دستگاه تهویه مطبوع در سال توانسته بازار را قبضه نماید.
در این مقاله می‌ خواهیم اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار افرادی که قصد خرید و تهیه کولر‌های گازی با ظرفیت ۲۴۰۰۰ BTU از برند باسابقه و معتبر ال‌جی را دارند، قرار دهیم.

پربازدیدترین مطب: خرید کولر گازی ۱۸۰۰۰ از بانه

ظرفیت کولر‌های گازی ۲۴۰۰۰ ال­جی برحسب متراژ (BTU)

اکثر کولر‌های گازی به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های متفاوت و متنوع، در محیط‌هایی با متراژ‌های مختلف بکار گرفته می ‌شوند. به‌عنوان ‌مثال کولر‌های گازی با توان ۲۴۰۰۰BTU  مناسب فضا‌هایی با متراژ بین ۳۵ تا ۵۵ متر هستند. این محاسبه به‌صورت تخمینی بوده و بر اساس شرایط آب‌وهوایی در هر شهری متفاوت است. توجه به ظرفیت کولر‌های گازی یکی از ملاک‌های مهمی است که باید در هنگام خرید به آن توجه شود زیرا اگر ظرفیت خنک‌کنندگی کولر شما با متراژ فضای موردنظرتان متناسب نباشد، دستگاه شما از کارایی مناسبی برخوردار نخواهد بود.

به‌عنوان ‌مثال اگر ظرفیت سرمایشی دستگاه شما از حدنیازتان بیشتر باشد فضای مدنظر بیش از حد انتظار سرد شده و شما به‌ناچار مجبور به خاموش کردن کولر می‌ شوید که همین مسئله ممکن است مصرف انرژی شما را افزایش دهد و اگر این ظرفیت کمتر از مقدار موردنیازتان باشد دچار مشکل گرم شدن محیط می‌ گردید.

ابعاد، وزن و طراحی ظاهری

وزن پنل داخلی این کولر‌ها ۱۵ کیلوگرم و وزن واحد خارجی آن‌ها ۴۶ کیلوگرم است. پنل داخلی این کولر‌ها از ضخامت کمی برخوردار بوده و از طراحی مدرن و جذابی برخوردار می ‌باشند.

مشخصات فنی

کولر‌های گازی ال­جی دارای مصرف برق ۲۴ هزار ۹. ۲ آمپر بوده و برق مصرفی آن‌ها به‌صورت تک‌فاز است. راندمان انرژی این دستگاه در وضعیت سرمایشی ۳. ۲۱ W/W و گرمایشی ۳. ۴۱ W/W می‌ باشد. این کولر‌های گازی دارای پره‌های طلایی ضدزنگ(Gold Fin) هستند.
طول لوله‌کشی کولرگازی ۲۴۰۰۰ ال­جی حداکثر ۲۰ متر، ضخامت لوله مایع رفت این کولر ۴/۱ اینچ و برگشت آن ۸/۵ می ‌باشد.

نوع کمپرسور کاربردی

کولر‌های گازی ۲۴ هزار ال­جی دارای کمپرسور روتاری تروپیکال T۳ هستند. کمپرسور‌های روتاری یا چرخشی با برخورداری از مکانیسم جابه­جایی مثبت، فرایند خنک‌سازی را بهبود بخشیده و نسبت به کمپرسور‌های پیستونی دارای سروصدای کمتری می ‌باشند.

تکنولوژی اینورتر | فناوری انحصاری و هوشمند در کولر‌های گازی

برد اینورتر، یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین امکانات کاربردی در کولر‌های گازی است که موجب کاهش مصرف برق به میزان ۶۰ درصد می ‌شود. در مدل‌های قدیمی با افزایش میزان سرما و گرمای محیط، شخص مصرف‌کننده جز خاموشی کامل کولر راهی پیش رو نداشت و به‌ناچار پس از برگشت شرایط دمایی به حالت نرمال، مجدد اقدام به روشن کردن کولر می ‌نمود. گاهی اوقات این فرایند در طول روز بیش از ۲۰ تا ۳۰ بار تکرار می‌ گردید که درنهایت افزایش مصرف برق را به دنبال داشت.

اما زمانی که کولرگازی شما مجهز به برد اینورتر یا دی سی اینورتر باشد دیگر به خاموش و روشن کردن مجدد دستگاه نیازی نیست چراکه کولر‌های گازی دارای فناوری اینورتر، جهت تنظیم دمای کولر، دور موتور را کاهش یا افزایش داده و موجب جلوگیری از روشن و خاموش شدن کمپرسور به طور متوالی می ‌گردند.

با انتخاب و خرید این کولر‌های گازی تا اینجا می‌ توانید در مصرف برق ۶۰ درصد صرفه­جویی نمایید اما این تنها راهکار صرفه‌جویی در این نوع از کولر‌ها نمی ‌باشد، بلکه ۱۳ درصد دیگر نیز از طریق اسکن هوشمند می ‌تواند صورت پذیرد.

مجهز به سیستم اسکن هوشمند

اسکن هوشمند یکی از پیشرفته‌ترین قابلیت‌هایی است که در کولر‌های گازی مدرن و امروزی تعبیه شده است و به‌صورت هر ۲۰ دقیقه یکبار فضا را اسکن می ‌نماید. این سیستم با کمک گرفتن از اشعه ماورا بنفش می ‌تواند تعداد نفرات حاضر در سالن را به‌راحتی تشخیص دهد. سپس باتوجه به تعداد افراد حاضر در فضا، به تنظیم دمای محیط و میزان پرتاب باد می ‌پردازد.
این شیوه اجرایی می ‌تواند در کاهش مصرف برق تا میزان ۱۳ درصد مؤثر واقع شود و می ‌تواند درنهایت برای ساختمان یا سازمان شما، کاهش مصرف برق ۷۳ درصدی را به دنبال داشته باشد.

فناوری فن طلایی

بکارگیری فناوری رادیات طلایی یکی دیگر از قابلیت‌های کولر‌های ۲۴۰۰۰ ال­جی است که همانند یک روکش، کولرگازی را در برابر زنگ‌زدگی، ورود گردوغبار، رطوبت و سایر عوامل بیرونی حفظ می‌ نماید که همین امر موجب افزایش طول عمر و ماندگاری دستگاه می ‌گردد.
در مناطقی با رطوبت بالا، برخورداری از تکنولوژی فن‌های طلایی یکی از معیار‌های مهم در هنگام خرید کولر‌های گازی بشمار می ‌آید.
شرایط آب‌وهوای معتدل– حاره‌ای (گرم و مرطوب) با این کولر‌ها دارای سازگاری بیشتری می ‌باشد.

قدرت پرتاب باد ۲۰ متری به‌صورت چهار جهت

میزان فاصله جابه‌جایی و انتقال باد خنک را در اصطلاح پرتاب می‌ گویند. کولر‌های گازی ۲۴۰۰۰ ال­جی به‌منظور پرتاب باد از فن‌های پرقدرت بلوری کمک می ‌گیرند که این تکنولوژی می ‌تواند باد خنک را با قدرت بیشتری به طور یکنواخت به فضا منتقل سازد‌.
تعبیه شبکه یونیت داخلی در کولر‌های گازی موجب پخش هوای خروجی در ۴ جهت از پنل می‌ گردد به‌طوری که می ‌تواند در مدت زمانی برابر فضا را یکدست خنک نماید و جهت خنک شدن نیازی به ایستادن مقابل کولرگازی نمی‌ باشد.

کاربرد فیلتر‌های چندلایه نانو

کولر‌های گازی ال­جی ۲۴۰۰۰ از فیلتر‌های چندلایه با تکنولوژی نانو برخوردار هستند. همچنین به‌کارگیری فیلتر پلاس مستر آیونایزر در این نوع از کولر‌های گازی با تولید ۳ میلیون یون در دقیقه موجب نابودی ذرات ریز معلق در هوا گردیده و موجب ازبین رفتن بوی نامطبوع و باکتری‌های موجود در فضا می ‌شود و هوای سالمی را در محیط ایجاد می ‌نماید. این فیلتر‌ها از قابلیت شستشو برخوردار می ‌باشند که همین ویژگی موجب افزایش طول عمر موتور و بهبود عملکرد آن می ‌گردد.

مصرف گاز R410 به‌عنوان جایگزین گاز R22

در کولر‌های گازی ۲۴ هزار ال‌جی از گاز R410 استفاده می ‌شود. کمپرسور‌هایی که از این نوع گاز مصرف می‌ کنند تقریباً از قدرت بیشتر و کیفیت بالاتری برخوردار هستند. گاز R410 سازگار با محیط‌زیست بوده و در مقایسه با گاز R22 آسیب کمتری را به لایه اوزون وارد می‌ نماید.

سطح صدای تولیدی

میزان صدای بیرونی کولر‌های گازی ۲۴۰۰۰ ال­جی معادل ۵۳ دسی‌بل(db)  و صدای ایجاد شده در پنل داخلی این کولر‌ها در حالت بسیار زیاد ۴۵ دسی‌بل(db)، زیاد ۴۰ دسی‌بل(db)، متوسط ۳۵ دسی‌بل(db)، کم ۲۹ دسی‌بل(db) می ‌باشد. میزان صدای ایجاد شده توسط کولرگازی یکی از فاکتور‌های مهمی است که باید در هنگام خرید موردتوجه قرار گیرد، ازاین‌رو باید کولری را انتخاب کنید که در هنگام کارکرد، میزان صدای کمی را ایجاد نماید. بدیهی است که هرچقدر میزان سطح صدایی که برحسب دسی‌بل اندازه‌گیری شده کمتر باشد، کولرگازی از سروصدای کمتری برخوردار است.

حالت‌های کارکرد کولرگازی ۲۴۰۰۰ ال­جی

شما می ‌توانید توسط ریموت کنترل‌دار حالات مختلفی از عملکرد را بر روی کولرگازی خود پیاده‌سازی و اجرا نمایید.

این وضعیت‌ها عبارت‌اند از:

  • حالت فن
  • حالت خنک‌کنندگی
  • حالت خواب
  • حالت تغییر به طور خودکار
  • حالت رطوبت‌زدایی
  • حالت جت به‌منظور تسریع در تغییر دمای محیط

سایر ویژگی‌ها

کولر‌های گازی ال‌جی از سیستم عیب‌یابی هوشمند(Smart Diagnosis)، سیستم پاکسازی خودکار (Auto Clean)، رتبه مصرف انرژی +++A، نمایشگر پنهان و پیشرفته و ریموت کنترل‌دار برخوردار می ‌باشند.

منبع مقاله:

فروشگاه کولر گازی بانه انتخاب (https://banehentekhab.com/)

فروشگاه کولر گازی تاپ فروش (https://topfroosh.com/product/air-treatment)

نظر شما