شناسهٔ خبر: 54235296 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

الهام اروجنی درباره کتاب جدید خود توضیح داد؛

راهنمایی برای روان‌درمانگران در زمینه پردازش هیجان در جلسات روان‌درمانی

این کتاب برای فارغ‌التحصیلان و متخصصان روان‌درمانی با جهت‌گیری‌های متفاوت که مایل به یادگیری تفاوت رویکردها در کار با هیجان هستند مناسب است.

صاحب‌خبر -
الهام اروجنی مترجم «کارکردن با هیجان در روان درمانی‌های روان‌پویشی، شناختی رفتاری و هیجان‌مدار» که به تازگی از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این اثر توضیح داد: در این کتاب نحوه کار با هیجان و تغییر آن در جلسات ‌درمان و مقایسه آن در سه رویکرد روان‌درمانی روان‌پویشی، درمان شناختی رفتاری و هیجان‌مدار شرح داده شده و نویسندگان برجسته این کتاب هر یک در فصلی جداگانه نگرش به هیجان و انگیزش را در رویکرد خود به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهند‌ و به این موضوع می‌پردازند که چطور ماهیت هیجان درک و در روان‌درمانی با آن کار می‌شود ضمن اینکه مباحث نظری در زمینه هیجان، تغییرات پایدار یا موقت به خوبی در این مجلد بررسی شده است.

او ادامه داد: از سوی دیگر انواع مداخلات درمانی در کار با هیجان با ذکر موارد بالینی، خواننده را به طور کامل با آنچه در جلسات درمانی در این سه رویکرد می‌گذرد آشنا می‌کند. علاوه بر این نحوه ارتباط درمانی میان درمانگر و درمانجو و وجوه مشترک و متمایز آن نیز شرح داده شده و بر اهمیت زمان کار با هیجان نیز تاکید می شود.

به گفته این مترجم، این کتاب برای فارغ‌التحصیلان و متخصصان روان‌درمانی با جهت‌گیری‌های متفاوت که مایل به یادگیری تفاوت رویکردها در کار با هیجان هستند مناسب است. علاوه بر این به‌طورکلی برای افراد حرفه‌ای مانند پرستاران، پزشکان و معلمان برای کمک به آنها در درک انواع متفاوت رویکردها در سروکار داشتن با هیجان مؤثر خواهد بود.

اروجنی با اشاره به اینکه این کتاب برای روانشناسان و روان درمانگرانی که در حوزه سلامت روان مشغول به فعالیت هستند نگارش شده  و حاوی اصطلاحات و ادبیاتی علمی است که شاید مطالعه آن برای عموم اندکی دشوار باشد ولی این کتاب حاوی بخش‌هایی نیز هست که مطالعه آن برای کلیه افراد جامعه مفید بوده و دانش افراد را در زمینه شناسایی هیجان و انواع آن و تاثیری که آگاهی هیجانی می تواند در سلامت روان داشته باشد افزایش می‌دهد عنوان کرد: این کتاب دانش بسیار خوبی را در اختیار روان‌درمانگران در زمینه پردازش هیجان در جلسات روان‌درمانی قرار می‌دهد. یکی از موارد بسیار مهم در کار با هیجان، برانگیختگی آن در جلسات روان درمانی است زیرا که برانگیختگی هیجانی فرصت کار بر روی آن را فراهم می سازد در نتیجه هر سه رویکرد درمانی شیوه کار با هیجان برانگیخته در درمان و شناسایی منشا آن را به خوبی مورد بررسی قرار داده‌اند. همچنین این کتاب به روانشناسان علاقمند به روان‌درمانی که هنوز دست به انتخاب رویکرد درمانی نزده‌اند فرصت انتخاب می‌دهد. 

او در پایان گفت: مطالعه این کتاب فرصت بسیار خوبی را در اختیار خوانندگان برای آشنایی کامل با اهمیت هیجان در روان درمانی قرار می‌دهد پس فرصت مطالعه این کتاب را از دست ندهند. 
 

نظر شما