شناسهٔ خبر: 54234964 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نبود تجهیزات پزشکی، دردی بر درد‌های بیماران

کمبود امکانات پزشکی و نبود دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان شفای بشرویه مردم این شهر را راهی شهر‌ستان های مجاور می‌کند و نارضایتی را به دنبال داشته است.

صاحب‌خبر -

کمبود امکانات و تجهیزات از مهمترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان بشرویه است، موضوعی که با وجود اینکه به سرانجام نرسیده موجب افزایش درد و رنج بیماران این شهر شده است.

علیزاده شهروند بشرویه‌ای گفت:پزشک برایم سی تی اسکن نسخه کرده اما برای انجام باید به فردوس یا طبس مراجعه کنم.

او گفت: این خودش هزینه مالی اضافه بر درمان، روی دوشم می گذارد و برایم سخت است.

دیگری گفت:، چون سی تی اسکن نداریم مادرم همچنان در بیمارستان بستری است.

درد بیماری از طرفی و پیمودن مسافت بشرویه تا مرکز استان و همچنین هزینه اسکان در مرکز استان از طرف دیگر بر  رنج بیماران نیازمند سی تی اسکن در شهرستان بشرویه افزوده است.

آبان ماه سال ۹۹ بود که وزیر سابق بهداشت برای تامین سی تی اسکن قول مساعد داد.

وزیر سابق بهداشت در آن سفر قول داد تا یک ماه بعد یعنی پایان آذرماه یک دستگاه سی تی اسکن را برای شهرستان می‌فرستد اما حالا از آن قول حدود ۱۸ ماه می گذرد و بازهم خبری نیست.

حسینی راد سرپرست شبکه بهداشت و درمان بشرویه گفت: کار بزرگی توسط خیرین و دانشگاه علوم پزشکی شروع شده و در مدت زمان کوتاهی ساختمان طب در شهرستان بشرویه ساخته شد.

او گفت: این ساختمان حدود ۱۱۰ متر زیربنا دارد و با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان تکمیل شد، اما برای تامین دستگاه‌ها از جمله اسی تی اسکن به مشکل برخوردیم، زیرا قول‌هایی داده شده، ولی اجرایی نشده است.

او گفت:همانطور که مشاهده می کنید ساختمان با وجود اینکه آماده است، اما تبدیل به انبار شده است.

شهروند بشرویه‌ای گفت:بیمارستان شفای بشرویه تبدیل به یک‌مرکز اعزام بیمار است و کارکرد دیگری ندارد.

آرامی پرستار بیمارستان شفا گفت:بسیاری از بیماری‌های تنفسی کرونا که در بهمن و اسفند درگیر پیک پنجم کرونا بودیم را به دلیل انجام سی تی اسکن ریه شهرستان‌های طبس یا فردوس اعزام می کردیم.

ماهانه به طور میانگین حدود ۵۰ نفر از بشرویه برای انجام سی تی اسکن راهی شهر‌های مجاور می‌شوند.

برای تامین تجهیزات پزشکی تا پایان تابستان قول مساعد داده شد

موسوی میرزایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: وزیر سابق بهداشت قول هایی در خصوص تامین تجهیزات پزشکی برای خراسان جنوبی داد اما این تامین بر عهده هیئت امنایی ارزی در کشور است و ۹ ماهی هم می‌شود هیچ تجهیزاتی وارد استان نشده است.

او گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم و وزارت بهداشت هم قول مساعد  داده است و امیدواریم بتوانیم تا پایان تابستان تجهیزات بیمارستانی برای شهرستان های خراسان جنوبی تامین کنیم

نظر شما