شناسهٔ خبر: 54234947 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

هشدار؛ مردم این 10 استان مراقب گردوغبارها باشند

امروز گرد و غبار کماکان در برخی از استان‌ها وجود دارد که در برخی استان‌ها غلظت آن کمتر و در برخی از استان‌ها نیز با غلظت بالا ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از شدت بالای گرد و خاک در ۱۰ استان با منشا خارجی از کشورهای ترکیه و عراق خبر داد.

 

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا  درباره پیش‌بینی وضعیت گرد و غبار طی امروز (۴ خرداد) اظهار کرد: امروز گرد و غبار کماکان در برخی از استان‌ها وجود دارد که در برخی استان‌ها غلظت آن کمتر و در برخی از استان‌ها نیز با غلظت بالا ادامه دارد.

وی افزود: استان‌های تهران، البرز، قم، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، خوزستان، بوشهر و هرمزگان غلظت بالایی از آلودگی هوا را تجربه خواهند کرد ولی در تهران و البرز میزان گرد و غبار نسبتا کاهش خواهد یافت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پاسخ به این پرسش ایسنا که غلظت گرد و خاک در چه بازه زمانی از روز بیشتر است، اظهار کرد: میزان غلظت گرد و خاک با توجه به شدت وزش باد کاهش و یا افزایش می‌یابد بنابراین نمی‌توان بازه زمانی دقیقی را ذکر کرد.

وی با بیان اینکه منشا داخلی گرد و غبار نیز قابل چشم پوشی نیست،گفت: با این حال گرد و غبار موجود در کشور غالبا منشا خارجی دارد و از کشورهای عراق و سوریه وارد ایران شده است.

ضیاییان در پایان برای کاهش آسیب‌های احتمالی به افراد در این شرایط جوی توصیه کرد: تمامی افراد به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر از قرار گرفتن در فضای باز اجتناب کنند، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره را تامین و از از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما