شناسهٔ خبر: 54233432 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رپورتاژ آگهی

تلاش موثر اپلیکیشن مطپ برای استفاده بدنه سلامت کشور از خدمات سلامت آنلاین

جمشیدی با اشاره به کارکرد مطپ گفت: اپلیکیشن مطپ تلاش می‌کند بدنه سلامت کشور را به سمت استفاده از خدمات سلامت آنلاین سوق دهد و فرهنگ سازی لازم را انجام دهد و در این راه دست تمامی کسانی که کمک به انجام این چشم‌انداز نماید به گرمی می‌فشارد.

صاحب‌خبر -

مهندس امیر مهدی جمشیدی مدیر مارکتینگ اپلیکیشن مطپ در حاشیه رویداد هفته کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا در ابتدای سخنان خود ضمن معرفی شرکت دانش بنیان مفاخر طب پایا اظهار داشت: این شرکت از سال ۹۹ فعالیت خود را با ترکیبی از جوانان با انگیزه و مدیران با تجربه آغاز کرده است و قصد دارد جایگاهی مناسب در صنعت آنلاین سلامت کشور پیدا کند.

وی با بیان اینکه با بررسی بازار سلامت ایران به اعداد و ارقام شگفت انگیزی رو به رو خواهیم شد گفت: بزرگی این بازار به ارزش ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است. آمار دیگری که خدمتتان ارائه می‌نمایم این است که سالانه در ایران به ازای هر نفر، ۵ مراجعه به پزشک داریم که با در نظر گرفتن جمعیت ۸۵ میلیون نفری به عدد ۴۲۵ میلیون ویزیت پزشکی در سال می‌رسیم.

مدیر مارکتینگ اپلیکیشن مطپ در ادامه سخنان خود با طرح پرسش‌هایی مبنی بر اینکه با تمام این ارقام و بزرگی این بازار سوال این است که چرا استارتاپ بزرگی در این صنعت وجود ندارد و نمی‌توان از پلتفرم خاصی به عنوان پرچمدار این حوزه نام برد؟ تصریح کرد: حال سوالاتی مطرح می‌شود این است" اقیانوس آبی و قرمز این صنعت کجاست؟ چه میزان روی این صنعت سرمایه گذاری شده؟ سرمایه گذاران چه میزان با این حوزه آشنایی دارند؟ بدنه پزشکی و سلامت کشور تا چه میزان آماده همکاری با پلتفرم‌های آنلاین هستند؟

وی در ادامه مطلب فوق بیان کرد: ارقامی که کارشناسان از سهم بازار پلتفرم‌های آنلاین بیان می‌کنند نهایتاً ۴ درصد است که به طور مثال سهم بازار پلتفرم‌های آنلاین گردشگری به ۶۰ درصد می‌رسد و ما شاهد گپ بزرگی در صنعت سلامت کشور هستیم. قابل توجه است که با شروع پاندمی و اثرات کرونا سهم بازار سلامت در جهان از ۸ درصد به ۲۹ درصد افزایش پیدا کرد!

جمشیدی با تاکید بر اینکه شاهد هستیم با وجود ظرفیت بالای پلتفرم‌های آنلاین سلامت همچنان بخش عظیمی از این صنعت به صورت سنتی عمل می‌کند با اشاره به مشکلات این حوزه افزود: از دغدغه‌های اصلی این صنعت می‌توان به نبود سرمایه گذار تخصصی، حساسیت حوزه بیماری‌ها و سلامت کاربران، مقاومت پزشکان در برابر پیشرفت به سوی فضای آنلاین، رگولاتوری ضعیف، استارت‌آپ های سطحی در عدم توجه به روندهای عمیق، عدم آشنایی بسیاری از اعضای هیأت علمی و دانشجویان مستعد با این صنعت نام برد.

مدیر مارکتینگ اپلیکیشن مطپ در ادامه سخنان از خدمات نوین در اپلیکیشن مطب سخن گفت و در این باره توضیح داد: اپلیکیشن مطپ با ارائه بستر خدمات مشاوره آنلاین به پزشکان از جمله مشاوره تصویری، صوتی، متنی و خدمت نسخه نویسی آنلاین که به زودی در نسخه جدید اپلیکیشن مطب اضافه خواهد شد کمک می‌نماید که پزشکان ارتباط بهتری با کاربران خود برقرار نمایند، که شامل صرفه‌جویی در هزینه رفت و آمد کاربران، دسترسی راحت تر به پزشک و سابقه گفت و گو میان بیمار و پزشک برای پیگیری مراحل درمان بیماران مانند پرونده پزشکی ثبت خواهد شد.

جمشیدی بیان کرد: سعی داریم با ارائه فیچرهای جدید که پزشک محور و شامل خدمات مدیریت مطب هستند انگیزه بیشتری در پزشکان برای سوق به سمت استفاده از خدمات آنلاین ایجاد کنیم.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اپلیکیشن مطپ اشاره کرد و ادامه داد: در مطپ با اولویت اول به سمت جذب پزشکان رفتیم و برای بهبود عملکرد و رابط کاربری محیط اپلیکیشن از این پزشکان کمک گرفتیم، با برنامه جذب پزشک را بالا بردیم و تمرکز خود را روی این گذاشتیم که پزشکان بیشتری از مطب استفاده نمایند.

مدیر مارکتینگ اپلیکیشن مطپ تشریح کرد: با برعکس کردن نقطه فوکوس و فانل فروش خود از روی کاربر به پزشک وارد اقیانوس آبی این صنعت شدیم و نگاه خود را به مارکتینگ عوض کردیم. این دیدگاه در بخش بالایی کسب و کار مطپ حل شد و رویکرد این است که نگاه جامع‌تری داشته باشیم.

جمشیدی در پایان سخنان خود با اشاره به دیگر کارکرد مطپ افزود: اپلیکیشن مطپ تلاش می‌کند بدنه سلامت کشور را به سمت استفاده از خدمات سلامت آنلاین سوق دهد و فرهنگ سازی لازم را انجام دهد و در این راه دست تمامی کسانی که کمک به انجام این چشم‌انداز نماید به گرمی می‌فشارد.

نظر شما