شناسهٔ خبر: 54232839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: تمامی مهدهای کودک، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان فردا (چهارشنبه چهارم خرداد) به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد.

صاحب‌خبر -

«غلامرضا شهبازی» سه‌شنبه شب به ایرنا افزود: به دلیل تداوم آلودگی هوا به واسطه نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان و غلظت بالای آلاینده‌ها، پس‌ از تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا و بررسی نقشه‌های هواشناسی و شاخص‌های سنجش کیفیت هوا، با هدف حفاظت از سلامت و بهداشت هم‌ استانی‌های گرامی، فردا تمامی مهدکودک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در سطح استان تعطیل است.

وی اظهار داشت: همچنین طبق تصمیم کمیته مذکور، امکان مرخصی برای کارکنانی که دارای مشکل تنفسی و قلبی هستند، با تشخیص واحد مربوطه وجود دارد.

به گفته‌ وی، صرفاً امتحانات نهایی پایه دوازدهم طبق برنامه زمان‌بندی قبلی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آلودگی هوا تمامی مدارس، ادارات و دانشگاه های استان کرمانشاه در روز دوشنبه را به تعطیلی کشاند.

هوای چهار شهرستان کرمانشاه در وضعیت بحرانی قرار گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز به ایرنا گفت: شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و کنگاور به علت ورود گرد و غبار به جو استان در وضعیت بحرانی قرار دارند.

دکتر «ابراهیم شکیبا» افزود: شاخص ساعتی کیفیت هوا AQI تا ساعت ۲۱ امروز (سوم خرداد) برای ایستگاه‌های قصرشیرین عدد شاخص ۳۶۳ سرپل‌ذهاب و گیلانغرب عدد مشابه ۵۰۰ و ایستگاه کنگاور عدد شاخص ۳۸۰ وضعیت قهوه ای و بحرانی را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: ایستگاه پاوه عدد شاخص ۱۶۲ وضعیت قرمز و ناسالم، ایستگاه اسلام آبادغرب عدد شاخص ۱۹۳ وضعیت قرمز و ناسالم و ایستگاه کرمانشاه عدد شاخص ۱۸۵ وضعیت قرمز و ناسالم یعنی هشدار را نشان می دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: باتوجه به وجود ریزگردها در فضای استان افراد بویژه بیماران، سالمندان، کودکان و مادران باردار حتی‌الامکان در زمان وقوع پدیده گرد و غبار از منزل خارج نشوند.

شکیبا افزود: بیماران و افراد آسیب پذیر و همچنین افرادی که به دلیل اشتغال به اموری که نیازمند به حضور مستمر در فضاهای باز است، در زمان خروج از منزل از ماسک های فنجانی (P۱, P۲) استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در زمان حضور در هوای آزاد و خارج از منزل از دویدن و فعالیت هایی که منجر به افزایش تعداد تنفس فرد می شود، خودداری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: بیماران مبتلا به آسم و افرادی که به دلیل گرد و غبار دچار تنگی نفس، سرفه های مکرر و درد قفسه سینه می شوند، در صورت تداوم علایم به پزشک مراجعه کنند و برنامه درمانی خود را ادامه دهند.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و بیشتر گرد و غبار در هوای این استان از کشورهای عراق و سوریه ناشی می شود.

کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

نظر شما