شناسهٔ خبر: 54232826 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمادگی ایران برای افزایش همکاری‌های بانکی و تجاری با ترکیه

معاون وزیر خارجه در دیدار همتای ترکیه‌ای آمادگی ایران برای افزایش همکاری‌ها در حوزه‌های بانکی، تجارت، حمل و نقل، ترانزیت، انرژی، بهداشت و فناوری‌های نوین و دانش بنیان با ترکیه را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «فاروق کایماکچی» معاون وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه اجلاس معاونان وزرای خارجه سازمان همکاری اقتصادی اکو با «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های چندجانبه مذاکره و تبادل نظر کرد. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران در این دیدار با اشاره به رشد قابل توجه حجم روابط تجاری و اقتصادی با ترکیه در سال ۱۴۰۰، بر اهمیت تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور تاکید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‌ها در حوزه‌های بانکی، تجارت، حمل و نقل، ترانزیت، انرژی، بهداشت و فناوری‌های نوین و دانش بنیان با ترکیه را اعلام کرد.  

معاون وزیر امور خارجه ترکیه نیز با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف، آمادگی ترکیه برای توسعه روابط با ایران و افزایش همکاری‌ها در چارچوب سازمان های منطقه‌ای و چندجانبه از قبیل سازمان اکو را اعلام کرد.

در این دیدار طرفین با اشاره به تغییرات آب و هوایی و خشکسالی، بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای حفاظت از محیط زیست و مدیریت منابع مشترک آبی تأکید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما