شناسهٔ خبر: 54232476 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

رئیس مرکز سنجش پزشکی خبر داد:

رقابت ۶۴ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از رقابت ۶۴ هزار و ۱۷۳ نفر در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، دکتر محمدمهدی نوروز شمسی در این باره اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در روزهای ۵ و ۶ خردادماه ۱۴۰۱ برگزار می شود و داوطلبان تا ۴ خرداد می توانند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

وی افزود: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در ۳۴ حوزه امتحانی برای ۴۳ رشته و ۱۱ مجموعه برگزار می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: تعداد ۵۹ هزار و ۴۶۴ نفر در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۳ هزار و ۳۶۲ داوطلب زن و ۱۶ هزار و ۱۰۲ داوطلب مرد هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از داوطلبان در دو رشته شرکت کرده اند آمار نهایی شرکت کنندگان در آزمون ۶۴ هزار و ۱۷۳ نفر است که از این تعداد ۴۶ هزار و ۴۵۹ نفر زن و ۱۷ هزار و ۷۱۴ نفر مرد هستند.

نوروز شمسی یادآور شد: مجموعه رشته پرستاری بالاترین میزان داوطلب را در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دارا است.

به گزارش وبدا، وی تاکید کرد: داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی تا فردا چهارشنبه ۴ خرداد می توانند کارت خود را دریافت کنند و همچنین نسبت به تصحیح معدل کارشناسی خود اقدام کنند.

نظر شما