شناسهٔ خبر: 54232095 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

افت ۴۰۰ هزار نفری مخاطبان سینما

این آمار از آن جهت نگران کننده است که به نظر می رسد سینمای ایران طی ماه‌های آینده و برای اکران تابستان فیلم مدعی گیشه هم در چنته ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سینما دیلی، در شرایطی که نوروز امسال شاهد افت ۵۰ درصدی مخاطبان سینما نسبت به سالهای ۹۷ و ۹۸ بودیم که شاید عواملی از جمله ترکیب غلط اکران نوروز یا تعدد سفر های نوروزی پس از ۲ سال کرونایی باعث این اتفاق بودند پیش‌بینی می شد در اردیبهشت ماه و با اکران کمدی های پر امیدی همچون «انفرادی» و «چند میگیری گریه کنی۲» و سه فیلم اجتماعی پر بازیگر یعنی «مجبوریم»، «لامینور» و «مغز استخوان»،  تعطیلات عید فطر و طرح نیم بهای روزهای ماه مبارک رمضان حداقل شاهد افت مخاطب نسبت به فروردین ماه نباشیم اما این اتفاق افتاد و تعداد مخاطب در اردیبهشت ماه با کاهش چشمگیر ۲۵ درصدی و ۴۰۰ هزار نفری مواجه شد.

این آمار از آن جهت نگران کننده است که به نظر می رسد سینمای ایران طی ماه‌های آینده و برای اکران تابستان فیلم مدعی گیشه هم در چنته ندارد. وضعیتی که با توجه به رشد بی‌سابقه قیمت بلیت سینما‌ها از ابتدای امسال هشدارش داده شده بود ولی به نظر می‌رسد همچنان  تصمیم‌گیران قصد ندارند این افت ادامه‌دار مخاطب را به طور جدی بررسی کنند.

نظر شما