شناسهٔ خبر: 54232026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه فردوس:

برنامه‌های فرهنگی فردوس در شورای فرهنگ عمومی تصویب شود

فردوس- امام جمعه فردوس گفت: تمام نهادها و دستگاه‌های فرهنگی باید برنامه‌های خود را در این شورا مطرح تا پس از تحلیل و بررسی تصویب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد شاکری عصر سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با انتقاد از جزیره‌ای عمل کردن برخی نهادها در کارهای فرهنگی افزود: اگر لازم است در شهر برنامه‌ای فرهنگی اجرا و یا برای آسیبی اجتماعی تصمیم‌گیری شود، باید با یک رویکرد کلی و واحد در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح تا پس از کارشناسی و اولویت سنجی تصمیم لازم گرفته شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی که توسط دستگاه‌های مختلف ارائه می‌شود باید ریشه‌ای و با تحقیق باشد تاکید کرد: در این خصوص لازم است دانشگاهیان آسیب‌ها و مسائل فرهنگی را مورد تحقیق و تحلیل قرار دهند و به کمک شورای فرهنگ عمومی بیایند.

شاکری در خصوص فرزند آوری و افزایش جمعیت که مهمترین دستور کار شورا بود گفت: امروز شاهد هستیم که میل به ازدواج در جوانان از بین رفته است و مسائل اقتصادی و شرایط مالی بهانه‌ای بیش نیست زیرا بیشترین فرزند در خانواده‌های کم درآمد وجود دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فردوس تاکید کرد: لازم است برخی مشوق‌ها توسط بانک‌ها و دولت برای فرزند آوری لحاظ شود.

در این جلسه در مورد راهکارهای افرایش فرزند آوری بحث و تبادل نظر شد که: تقویت باورها و اعتقادات، تبیین موضوع در مشاوره‌های قبل از ازدواج، تبلیغات محیطی و اختصاص یارانه ویژه در دو سال اول زندگی کودک از جمله مهمترین پیشنهاداتی بود که ارائه شد.

همچنین مصوب شد کارگروهی ویژه ترویج فرزند آوری در فرمانداری تشکیل و با حضور مشاوران و متخصصان، راهکارهای تشویق خانواده‌ها به فرزند آوری بررسی و عملیاتی شود.

در ادامه با پیشنهاد امام جمعه فردوس و تصویب اعضا مقرر شد پیشنهاداتی که اعضا برای طرح در شورای فرهنگ عمومی دارند ۱۰ روز قبل از جلسه توسط کارگروهی تخصصی صرفاً در خصوص اولویت سنجی بررسی و به شورا ارائه شود.

نظر شما