شناسهٔ خبر: 54231831 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

تشییع پیکر شهید صیاد خدایی

مراسم تشییع و قرائت نماز بر پیکر شهید صیاد خدایی، صبح سه‌شنبه (۳ خرداد) در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار شد و جمعیت حاضر تا میدان شهدا طی مسیر کردند.

صاحب‌خبر -

عصر یکشنبه، روابط عمومی سپاه اعلام کرد که در یکی از کوچه‌های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران، مدافع حرم سرهنگ پاسدار صیاد خدایی هدف جنایت تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت. این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت مدافع سرافراز حرم  سرهنگ پاسدار صیاد خدایی به خانواده معظم وی تاکید کرده است: اقدام لازم برای شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربین سرهنگ پاسدار صیاد خدایی پیش‌بینی و در حال انجام است.

حسن صیاد خدایی

سرهنگ پاسدار صیاد خدایی متولد سال ۱۳۵۱ در روستای باشماق از توابع شهرستان میانه از شهرهای استان آذربایجان شرقی، از فرماندهان میانی سپاه و از نیرورهای جان برکف سپاه پاسداران و یکی از مدافعان حرم در تهران بود که در ۱ خرداد ۱۴۰۱ توسط افراد ناشناس به ضرب گلوله به شهادت رسید.

شهید خدایی دارای دو برادر است و از دوازده سالگی در جبهه بوده و یکی از جانبازان دفاع مقدس بود. برادر بزرگتر ایشان می گوید: اذن پدر و مادرم را گرفت و رفت جبهه. بعد هم توی سپاه استخدام شد و خدمت کرد. یک ریال حرام و حلال را قاطی نمی‌کرد. حرام اصلاً در ذات ایشان نبود. کوچک‌ترین برادر من بود. نمازخوان بود. ماه شعبان و رجب را یکسر روزه می‌گرفت. خیلی مخلص بود. همیشه شهادت آرزویش بود. می‌گفت ما ساخته شده‌ایم برای خدمت. ما دو سه تا برادر هستیم که مجروح جنگ هستیم ولی من تا مدتی پیش نمی‌دانستم ایشان مجروح است. یک بار پسرم بدن ایشان را دیده بود، می‌گفت عمو بدنش ترکش دارد. من واقعاً خبر نداشتم که بدن سعید (خانواده به نام سعید صدا می کردند) ترکش دارد و مجروح است. ما از زمان جنگ منتظر شهادت ایشان بودیم، ولی قسمت این بود که در این مقطع به این افتخار برسد.

شهید حسن صیاد خدایی متولد سال ۱۳۵۱ در شهرستان میانه آذربایجان شرقی بود. او سال ۶۶ به عضویت سپاه در آمده و در نیروی قدس مشغول به خدمت بود. شهید خدایی داماد حاج حسین فیضی مداح اهل‌بیت(ع) و از سینه‌زنان هیأت دلریش تهران که هیأت آذربایجانی‌های مقیم تهران است، بود.

شهید مستأجر بود و خانه‌ای که در آن زندگی می‌کردند اجاره‌ای بود. با اینکه شهید از فرماندهان میانی سپاه بود، زندگی‌اش با ساده زیستی همراه بود. دقیقاً صبح همان روزی که شهید به شهادت رسید، همکار جدیدی به جمع ما اضافه شده بود و اولین روز کاری‌اش بود. شهید برای او وقت گذاشت و با او صحبت کرد. به او می‌گفت اینجا جای مقدسی است، جای شهید و شهادت است، و برایش یک فضای معنوی و جهادی از کار ترسیم کرد. زندگی برای او در جهاد و مبارزه و تلاش برای کشور خلاصه شده بود.

شهید حسن صیاد خدایی که یکی نظامی و از مدافعان حرم بود که در نزدیک منزلش و در هنگامی که قصد ورود به منزل خود را داشته در حمله مسلحانه دو موتورسوار در خیابان مجاهدین اسلام تهران ترور شد.

این حادثه حوالی ساعت ۱۶ امروز اول خرداد در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان مجاهدین اسلام رخ داده و دو نفر موتور سوار با شلیک ۵ گلوله، یکی از مدافعان حرم را به شهادت رساندند.

ضاربین تحت تعقیب نیروهای امنیتی هستند.

او در حالی ترور شد که در داخل با ماشین خود که یک دستگاه پراید سفید بود، در مقابل منزل مسکونی‌اش قرار داشت.

ایشان متاهل بود و دارای همسر می باشد. او داماد حاج حسین فیضی مداح اهل بیت است . گویا همسر شهید صیاد خدایی اولین فردی بود که با پیکر این شهید مدافع حرم روبرو شد.

حاج حسین فیضی مداح و پیرغلام سینه سوخته امام حسین (ع) پدر همسر شهید صیاد خدایی بود. حاج حسین فیضی مداح و پیرغلام پسر عموی حاج رسول فیضی، مداح سرشناس حسینیه دلریش است که سالیان سال در هیأت دلریش مرثیه‌خوانی می‌کرد.

حاج حسین به تعبیر بچه هیأتی‌ها، حنجره طلایی فیضی‌هاست. او مسلط به دستگاه‌های آوازی سنتی است و اشعار بسیاری حفظ است و همواره در مجالس از حفظ مداحی و مرثیه‌خوانی می‌کند. این نوکر دلسوخته آستان آل الله به قول اهل فن در مجلس شعر خوب می‌خواند و همواره از عابد، نیر و … اشعاری می‌خواند. او هیچ‌گاه اهل صله و پاکت نبوده است.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت مدافع سرافراز حرم سرهنگ پاسدار صیاد خدایی در اقدام تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی خبر داد.

مجاهد مدافع حرم، شهید «صیاد خدایی » پس از سال ها مجاهدت یکشنبه اول خرداد در مقابل منزلش ترور شد‌ و به شهادت رسید.

حسن صیاد خدایی

نظر شما