شناسهٔ خبر: 54229177 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آلمان ۴۰ هزار دوز واکسن آبله میمون سفارش می‌دهد

آلمان چهل هزار دوز واکسن آبله باواریا نوردیک را سفارش داده تا در صورت تشدید شیوع آبله میمون، آماده انجام واکسیناسیون باشد.

صاحب‌خبر -

کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت آلمان امروز (سه‌شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که در حال حاضر برای جلوگیری از شیوع آبله میمون، حداقل ۲۱ روز دوره قرنطینه را برای افراد آلوده اعلام کرده است.

به گزارش رویترز، لوتار ویلر، رئیس انستیتوی بیماری‌های عفونی رابرت کخ آلمان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «تاکنون پنج مورد ابتلا در آلمان ثبت شده که همگی مرد هستند. آلمان چهل هزار دوز واکسن آبله باواریا نوردیک را سفارش داده است».

روز گذشته، بلژیک نیز اعلام کرد افراد مبتلا به آبله میمون باید دوره قرنطینه اجباری ۲۱ روزه را بگذرانند. از سیزدهم تا بیست و یکم ماه مه، حداقل ۹۲ مورد تایید شده آزمایشگاهی و ۲۸ مورد مشکوک به آبله میمون در ۱۲ کشور جدید شناسایی شده است. سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع این بیماری واگیردار هشدار داده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز گفته است که «همه باید نگران» افزایش موارد ابتلا به آبله میمون باشند.

اولین بار این ویروس در دهه ۱۹۷۰ و در قاره آفریقا مشاهده شده و این اولین بار است که به کشور‌های جدیدی خارج از این قاره سرایت می‌کند. آبله میمون به طور معمول علائم خفیفی دارد و تقریبا مشابه گونه انسانی است. گفته می‌شود آبله میمون در موارد بسیار نادری منجر به مرگ می‌شود. تاکنون در هیچ یک از کشورهای جدیدی که بیماری در آن مشاهده شده، مرگ و میر مشاهده نشده است.

نظر شما