شناسهٔ خبر: 5422663 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرمان؛

اولتیماتوم محیط زیست به دو کارخانه بزرگ در زرند

فرماندار زرند گفت: مهلت 4ماهه برای دو کارخانه بزرگ آلاینده زرند برای کاهش آلودگی زیست محیطی داده شد.

صاحب‌خبر -

حبیب الله خنجری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود: از اردیبهشت مهلت 4ماهه ای به دو کارخانه بزرگ قطران وکک سازی زرند داده شده تا آلودگی زیست محیطی خود را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه البته بعد از تذکرات قبلی به این دو کارخانه مقداری وضعیت آلایندگی آنها کمتر شده است، اظهار کرد: قراراست در جلسه ای که با حضور مدیران دوکارخانه و مدیران زیست محیطی شهرستان برگزار شود ، بخش عمده این آلایندگی رفع شود هرچند انتظار نمی رود این آلودگی صفر شود اما باید در پایین ترین حد ممکن ثابت شود.

فرماندار زرند با تاکید برشکایات مردمی مبنی برآلایندگی این دو کارخانه گفت: البته در این محدوده یکی دو کارخانه کوچکتر نیز وجود دارد که با ریختن زغال باطله های خود مشکلات زیست محیطی برای منطقه ایجاد کرده اند.

خنجری تصریح کرد:درجلسه شورای سلامت شهرستان زرند نیز به دفع نامناسب فاضلاب دوکشتارگاه دام وطیور  این شهرستان تذکر داده شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این دو کشتارگاه خطری برای سفره های آب زیرزمینی ایجاد نکرده اند اما باید براساس مقررات وبا رعایت اصول بهداشتی به دفع فاضلاب خود اقدام کنند.

خنجری تاکید کرد: دوکارخانه قطران وکک سازی زرند عوارض آلایندگی را می پردازند اما این مسئله باعث نمی شود نسبت به کاهش آلودگی زیست محیطی خود بی تفاوت باشند.

انتهای پیام/د 

نظر شما