شناسهٔ خبر: 54217304 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جوکوویچ: محرومیت تنیسورهای روسیه از حضور در ویمبلدون «اشتباه و بی‌احترامی» است

تهران- ایرنا- مرد شماره یک تنیس جهان گفت: محروم‌کردن ورزشکاران روسیه از شرکت در مسابقات ویمبلدون کاری «اشتباه و بی‌احترامی» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، تحریم‌های زیادی علیه این کشور و بلاروس به عنوان متحد روسیه اعمال شد. از جمله بسیاری از فدراسیون‌های بین‌المللی میزبانی مسابقات در این ۲ کشور را لغو و تیم‌ها و ورزشکاران روسیه و بلاروس را از حضور در مسابقات مختلف محروم کردند.

در رشته تنیس، ورزشکاران روسیه و بلاروس از حضور در مسابقات محروم نشدند اما حق استفاده از نام و پرچم کشور خود را نداشتند. با این وجود دولت بریتانیا تصمیم گرفت به طور کلی حضور تنیسورهای این ۲ کشور در مسابقات ویمبلدون به عنوان قدیمی‌ترین و معتبرترین مسابقات تنیس جهان را ممنوع کند.

«نواک جوکوویچ» نفر اول تنیس جهان پس از اینکه نخستین بازی خود را در مسابقات آزاد فرانسه (رولن‌گاروس) برگزار کرد، درباره این موضوع گفت: محرومیت ورزشکاران روسیه و بلاروس، اشتباه و بی‌احترامی بود. از این تصمیم حمایت نمی‌کنم. اما در چنین زمان‌های حساسی، هر تصمیمی که بگیرید مشکلات زیادی پیش می‌آید.

البته این مسئله باعث نمی‌شود که جوکوویچ قید حضور در این مسابقات را بزند. او گفت: ویمبلدون از کودکی همیشه رویای من بود. به این مسابقات از دریچه امتیاز و جوایز نگاه نمی‌کنم اما باید استانداردهایی با احترام متقابل وجود داشته باشد.

پیش از این «رافائل نادال» پرافتخارترین تنیسور جهان هم ممنوعیت ورزشکارات روسیه و اوکراین از حضور در ویمبلدون را «ناعادلانه» خوانده بود.

«دنیل مدودف» و «آندری روبلف» در رده‌های دوم و هفتم بخش مردان جهان اهل روسیه و «آریانا زابالنکا» نفر هفتم تنیس زنان جهان اهل بلاروس هستند.

نظر شما