شناسهٔ خبر: 54213748 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

ایجادنخستین شتاب دهنده رسانه‌ای و فرهنگی استان سمنان

عبدالهی با اشاره به ایجاد نخستین شتاب دهنده رسانه‌ای و فرهنگی استان سمنان گفت: تقویت استعدادهای فرهنگی و رسانه‌ای هدف این طرح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس عبدالهی» در دیدار با مسئولان مدیریت شهری و شورای شهر شاهرود ضمن بیان اینکه تعاملات سازمان تبلیغات اسلامی و ارگان‌های فرهنگی و مذهبی استان سمنان بسیار مهم است، گفت: تبلیغات اسلامی برای بسیاری مسئولان و کارشناسان استانی و شهرستانی و در شهرهای استان سمنان ناشناخته است لیکن کلیت اینکه مساجد و هیئات مذهبی ارتباطی با این سازمان دارند، مشخص است اما اینکه در دوره جدید چه تحولاتی در این حوزه رخ داده مشخص نیست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اعلام این مطلب که بخشی از این امر به ضعف‌هایی باز می‌گردد که در حوزه اطلاع رسانی وجود دارد و بخشی دیگر از محجوریت سازمان تبلیغات اسلامی بر می‌آید، افزود: چهار دهه قبل به دستور امام خمینی (ره) برای مقابله با حملات تبلیغی دشمن، شورای عالی تبلیغات اسلامی ابتدا تأسیس و سپس سازمان تبلیغات اسلامی شکل می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه از کار ویژه‌های این سازمان تبیین اسلام و قرائت انقلاب اسلامی به خصوص در دوره جدید مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی است،اظهار داشت: مبلغان اعزامی و مستقر، شبکه هیئات مذهبی شامل ۸۰۰ هیئت ثبت شده در استان سمنان، مداحان، ستایشگران اهل بیت (ع) و … از جمله ظرفیت‌های تبلیغات اسلامی استان سمنان برای ترویج و تبلیغ اسلام ناب محمدی (ص) است.

 

حجت الاسلام عبدالهی با بیان اینکه مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی بسیار وسیع و البته مردمی است لذا باید گفت یکی از مردمی‌ترین بخش‌های حاکمیت، در واقع این سازمان محسوب می‌شود،اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به واسطه حجم هیئات، مساجد و… با بسیج می‌تواند در سطح کشور مقایسه شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه  یکی از راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی توسعه شبکه عقلانیت فرهنگی در شبکه‌های متصل به سازمان تبلیغات بعد از فرمان جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که تلاش کردیم تا در این ارتباط نیز توانمند سازی برای مبلغان و هیئات مذهبی را در دستور کار قرار دهیم، اظهار داشت: هم افزایی مدیران شهری و فرهنگی با مجموعه‌های مذکور و راهبردهای مجموعه سازمان تبلیغات و هیئات استان می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

 

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری‌ها یکی از ظرفیت‌های خوب برای هم افزایی فرهنگی هستند، افزود: نقطه اشتراک ما با شورای شهر، رسالت‌های فرهنگی است از طرف دیگر شاهرود یکی از شهرستان‌های شاخص در حوزه عالم پروری، تعداد هیئات مذهبی، مداحان و… است لذا در تلاش هستیم که آثار ظرفیت‌های ویژه شاهرود در سطح استان سمنان دیده شود.

 

حجت الاسلام عبدالهی همچنین از تمرکز بر محلات بر پایه مساجد برای حل مشکلات مردم توسط خودشان یا همان مسئله محوری به عنوان دیگر اولویت سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و بیان کرد: در واقع معتقد هستیم که امام جماعت تنها اقامه کننده نماز نیست بلکه مسئول تمام مسائل محله با محوریت مساجد خواهند بود تا بتوانند مشکلات مردم را حل کند که در این زمینه اقدامات خوبی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اقشار مختلفی از مردم اما مخاطب ما نیستند زیرا جامعه مدرن شده و سامانه‌های سنتی تغییر یافته و شبکه‌های اجتماعی سر برآورده‌اند لیکن در این حوزه شتاب‌دهنده‌های فرهنگی و رسانه‌ای در دستور کار قرار دارد که به تقویت استعدادهای فرهنگی و رسانه‌ای می‌پردازد و هفته آینده در مراسم رسمی از آن رونمایی می‌شود تا آغاز تحولی خوب در این عرصه در سراسر استان را شاهد باشیم.

 

وی تصریح کرد: انتظار ما از شهرداران استان بیشتر است، ما در مناسبت‌ها خیلی حال و هوای شهر را تغییر نمی‌دهیم در حالی که شهرهای ما باید متناسب با فضا باشد در حالی که همه جا المان‌های تهاجم فرهنگی غربی وجود دارد اما نتوانسته‌ایم به تناسب به این بخش بپردازیم لذا باید با هم افزایی نسبت به ارتقای این موضوع نیز توجه داشت.

 

پایان پیام/276

نظر شما