شناسهٔ خبر: 54213192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یادواره سرداران و شهدای فتح خرمشهر در مهریز برگزار شد

یزد- ایرنا- یادواره سرداران ، شهدای فتح خرمشهر و شهدای شهرک شهید بهشتی مهریز یزد دوشنبه شب با حضور جمعی از خانواده شهیدان، مسئولان و مردم در مسجد چهارده معصوم (ع) این شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این مراسم یکی از اساتید حوزه علمیه قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و فتح خرمشهر گفت: حماسه بزرگ خرمشهر نماد مقاومت و ایثار و سمبل عزت و اقتدار است.

حجت الاسلام سید حسین موسوی افزود: فتح خرمشهر در تاریخ دوران دفاع مقدس نماد عینی ایثار است و باید ابعاد آن برای مردم به خصوص دانش آموزان و دانشجویان ترسیم شود.

وی اظهار کرد: بهترین راه برای غلبه بر توطئه‌های فرهنگی دشمنان و تهدید نرم این است که مروج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین جوانان باشیم .

همچنین یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به خصوص شهدای فتح خرمشهر گفت: عزتی که امروز نظام جمهوری دارد مدیون ایمان و اخلاص شهیدان است.

سرهنگ احمد علی زارع زاده افزود: سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر فرصت خوبی است تا فرهنگ والای آن دوران را با کارهای فرهنگی به مردم و جوانان منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: به رغم گذشت زمان از فتح خرمشهر هنوز به صورت کامل به این عملیات عظیم پرداخته نشده و امیدواریم رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی بیشتر به آن بپردازند. 

همچنین در ادامه مداحان به مدیحه سرایی پرداختند و چندین برنامه فرهنگی و هنری برای شرکت‌کنندگان اجرا شد و مورد اقبال و استفاده قرار گرفت.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و سه هزار رزمنده بسیجی و ۳۱۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

                 

برچسب‌ها:

نظر شما