شناسهٔ خبر: 54207317 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازار دلالی از رونق افتاد

در زمان حاضر بازار دلالی خودرو تا حدودی از رونق افتاده است و در برخی از خودروها شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم.

صاحب‌خبر -

بررسی قیمت‌ها در بازار خرید و فروش خودرو نشان می‌دهد همچنان خبری از معاملات نیست، اما گویا بازار دلالی تا حدودی از رونق افتاده است و در برخی از خودرو‌ها شاهد کاهش قیمت‌ها نیز هستیم، البته هنوز هم قیمت‌ها در بازار آزاد اختلاف بالایی نسبت به کارخانه دارد و همین امر تعلل فروشندگان را در معاملات بیشتر می‌کند چراکه امید دارند با عدم فروش در روز‌های آینده سود‌های بیشتری کسب کنند فارغ از اینکه اخبار واردات هم تأثیرات مقطعی خود را بر بازار می‌گذارد.

به‌اعتقاد فعالان بازار اگرچه واردات خودروی خارجی بر کاهش قیمت خودروی ایرانی تأثیر خواهد گذاشت، اما این موضوع بستگی به نوع واردات خودرو‌ها دارد، به‌نحوی که اگر قیمت خودرو‌ها معقول باشد خودرو‌های داخلی در بازار شاهد کاهش قیمت خواهند بود، اما اگر قیمت خودرو‌های وارداتی بالا باشد بالطبع تأثیر خاصی بر بازار نخواهد گذاشت.

سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران نیز در مورد وضعیت بازار خودرو گفته است: بازار خودرو در رکود سنگینی قرار دارد؛ به‌گونه‌ای که فروشنده خودرو زیاد است، اما به‌دلیل انتشار اخبار مربوط به واردات خودرو، خریداران تمایلی به خرید ندارند و از خرید عقب‌نشینی کرده‌اند تا ببینند آینده چه می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران افزود: قیمت خودرو در بازار روند کاهشی به خود گرفته، اما همچنان نسبت به اسفند ماه سال گذشته و اوایل سال جاری، قیمت‌ها بالاست و منطقی نیست. نکته قابل توجه آنکه اغلب قیمت‌ها روی کاغذ است و نمی‌توان گفت قیمت‌های فعلی، قیمت‌هایی است که خودرو با آن‌ها مورد معامله قرار می‌گیرد.

به‌اعتقاد وی، در صورتی که وضعیت عرضه بهبود یابد و نیاز بازار ـ چه از طریق واردات و چه از طریق تولید داخل ـ تأمین شود، قطعاً فاصله قیمتی ایجادشده بین کارخانه و بازار برطرف می‌شود، به‌عنوان نمونه.

در زمان حاضر قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که به ۳۲۰ میلیون رسیده بود، اکنون با کاهش حدود ۱۵ میلیون تومانی، ۳۰۵ میلیون تومان شده است، همچنین پراید با کاهش ۴ میلیون‌تومانی از قیمت ۲۰۷ میلیون تومان به ۲۰۳ میلیون تومان رسیده است.

علاوه بر این سمند LX با کاهش ۲ میلیون‌تومانی با قیمت ۳۰۳ میلیون تومان، راناپلاس با کاهش ۲‌میلیون‌تومانی با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان، پژوپارس با قیمت ۳۸۰ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار با کاهش ۳‌میلیون‌تومانی با قیمت ۱۹۲ میلیون تومان، کوییک اتوماتیک با قیمت ۳۴۵ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

منبع : تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما