شناسهٔ خبر: 54204408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خبر داد

آیین نامه شاخص پوشاک عفیفانه در طراحی، تولید و تبلیغ پوشاک اجتماعی بانوان ابلاغ شد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح در نشست قرارگاه حجاب و عفاف استان سمنان که به ریاست معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری سمنان برگزار شد با اشاره به دستور کارهای شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در ابعاد فضای مجازی، حجاب و عفاف و خانواده افزود: آیین نامه جدید از این پس ملاک عمل در بحث حجاب و عفاف است و باید توسط دستگاههای اجرایی مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

وی بر ارائه طرح های جدید مد و لباس تاکید و پیشنهاد کرد: برگزاری نمایشگاههای مد و لباس اجتماعی و لباس های محلی در استان سمنان مورد توجه و برگزار قرار گیرد.

فلاح با اشاره به برگزاری کارگروه ساماندهی مد و لباس در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: این کارگروه نهادی بین دستگاهی است تا از طریق تحقیق و پایش های فرهنگی، دینی، اجتماعی و اقتصادی و نیز خلاقانه و فناورانه، شاخص های پوشاک اجتماعی بانوان تعیین و ارائه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست تاکید کرد: پوشاک اجتماعی بانوان باید برگرفته از فرهنگ و تمدن ایرانی متناسب با معیارهای دینی اسلامی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در نشست قرارگاه حجاب و عفاف استان سمنان گفت: موضوع عفاف و حجاب به عنوان یک اولویت و ضرورت اجتماعی فرهنگی در دستور کار دستگاه های اجرایی و فرمانداران قرار گیرد.
احمد ریواده با بیان اینکه عفاف و حجاب موضوع سیاسی نیست، بلکه در تمدن سازی و بیانیه گام دوم انقلاب، یک ضرورت فرهنگی است تاکید کرد: وظیفه ما در این قرارگاه، یادآوری و پیگیری مستمر موضوعات، قوانین و اسناد تهیه و تدوین شده است.
وی با تاکید بر اینکه نیاز است تا قرارگاه عفاف و حجاب به صورت دقیق متمرکز بر روی اقدام و برنامه های عملیاتی باشد متذکر شد: سیاستگذاری، تصمیم گیری و در نهایت اقدام، در دستور کار ما در قرارگاه عفاف و حجاب قرار دارد.
ریواده افزود: باید ۱۰ برنامه عملیاتی را با ۵۲ اقدام در دستگاه های اجرایی استان متناسب با قوانین موجود اجرایی کنیم و رصد و پایش وضعیت عفاف و حجاب در دستگاه های اجرایی و اماکن عمومی اولین اقدام مورد انتظار در قرارگاه عفاف و حجاب است.
معاون استاندار سمنان افزود: جلسات قرارگاه استانی عفاف و حجاب و  متناظر با آن جلسات شورا در دستگاه های اجرایی به صورت مستمر برگزار شود.


نظر شما