شناسهٔ خبر: 54191876 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اشتغال‌آفرینی داروی اصلی در مقابل بی‌حجابی‌ها

امام جمعه شیراز گفت: در عرصه دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی باید گام‌هایی برداشت، چراکه تا این مشکل حل نشود نمی‌توان به مطلوب رسید و داروی اصلی در مقابل بی‌حجابی‌ها و منکراتی که روزانه مشاهده می‌کنیم، اشتغال آفرینی است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در هشتمین سالگرد سیدالشهدای مقاومت فارس، سردار شهید حاج عبدالله اسکندری گفت: ماجرای ما در این سال‌هایی که پشت سر گذاشته‌ایم، ماجرای عجیب است که از سال ۵۷ تا امروز، همه دشمنان خدا دور تا دور ما خط کشیده‌اند، اما ما همچنان ایستاده‌ایم.

او به بیانات مقام معظم رهبری اشاره و گفت: اگرچه در طول تاریخ، از زمان صدر اسلام و زمان پیامبر اکرم (ص) تا به امروز، هرجا که از اسلام ناب منحرف شدیم، ضربه خوردیم، اما در عصر حاضر دشمنان باورشان نمی‌شود که قومی در این برهه از زمان پیدا شده‌اند که محکم روی اعتقادات و اسلام ناب ایستاده‌اند.

دژکام گفت: به نظر می‌رسد که صرف گفتگو کردن و سخنرانی مد نظر رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین نیست، و فرمودند هنر را به میدان بیاورید و کاری کنید که جوانان و نوجوانان ارزش‌های نسل قبل را مرتب بر زبان جاری کنند؛ نمونه آن را در سرود سلام فرمانده می‌توان مشاهده کرد.

امام جمعه شیراز به امضاء قرارداد برجام اشاره و گفت: امروز عده‌ای که ادعای انقلابی‌گری داشتند کم آورده‌اند و مشاهده می‌کنیم که این روز‌ها بحث، بحث امضاء این قرارداد ننگین است و قطعاً صف شهدا از صف آن‌ها که خودشان را به ذلت می‌زنند و تن به ذلت می‌دهند فرق دارد.

آیت‌الله دژکام، امروز و این دنیا را روز امتحان و آخرت را زمان پاداش دانست و گفت: این دنیا اندازه پاداش یا جزای کار‌های انسان‌ها را ندارد، مثلاً پاداش همین یک شهید سرافراز حاج عبدالله اسکندری را نمی‌توان در این دنیا داد و این دنیا این ظرفیت را ندارد.

او، به اجر و پاداش بالای شهدا در بهشت، به امتحانات این روز‌ها در دنیا اشاره کرد و گفت: ارادتمندان به شهدا در جامعه کم نیستند و محکم از ارزش‌های اسلام و شهدا دفاع می‌کنند و این از ویژگی‌های مومنین در آخرالزمان است که پاداشی بس بزرگ دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: تواضع، صفت مومنین آخرالزمانی است اگر این توافق را خرج کنیم می‌توانیم انسجام درونی کشور را داشته باشیم پس تواضع، زمینه انسجام اجتماعی است.

آیت‌الله دژکام، مجاهدت در راه خدا را کار شهدای مدافع حرم دانست و گفت: اگرچه همه شهدا عزیز هستند، اما شهدای مدافع حرم چیز دیگری هستند آن‌ها در غربت جنگیدند، با انگیزه‌ای فراتر از انگیزه ملی، با هدفی محکم‌تر برای دفاع از حرم عقیله بنی هاشم و این‌ها مسائلی نیست که به راحتی کسی بتوانند نمونه‌اش را در عالم پیدا کند.

او گفت: این مجاهدت‌ها امروز در جهاد تبیین بر عهده من بر شماست و به نظر می‌رسد که صرف گفتگو کردن و سخنرانی مد نظر رهبر معظم انقلاب نیست، و فرمودند هنر را به میدان بیاورید و کاری کنید که جوانان و نوجوانان ارزش‌های نسل قبل را مرتب بر زبان جاری کنند؛ نمونه آن را در سرود سلام فرمانده می‌توان مشاهده کرد.

امام جمعه شیراز به این مجاهدت در عرصه اقتصادی هم اشاره کرد گفت: در عرصه دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی باید گام‌هایی برداشت، چراکه تا این مشکل حل نشود نمی‌توان به مطلوب رسید و داروی اصلی در مقابل بی‌حجابی‌ها و منکراتی که روزانه مشاهده می‌کنیم، اشتغال آفرینی است.

او گفت: امروز توقع شهید اسکندری از ما همین است، پس نباید با چند خدمت پیش پا افتاده ادعای محرومیت‌زدایی کنیم، اگر می‌خواهیم تورم را مهار کنیم با شعار و گفتگو نمی‌شود.

به گفته آیت‌الله دژکام، تورم وقتی مهار می‌شود که تولید ما بر نیاز‌ها و مصرف‌های ما فزونی یابد و مجبور نباشیم از ذخایر خود استفاده کنیم و آن‌ها را بفروشیم و پول بدون تولید هزینه کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: ادامه راه شهدا آسان نیست، آن‌ها جان دادند و ما هم باید با همه وجود برای ادامه راه آن‌ها مایه بگذاریم، چرا مسیری را که شهید سلیمانی بزرگوار به ما نشان داد و می‌توان بانک درست کرد و با در آن نباشد و قرض الحسنه واقعی باشد را ادامه نمی‌دهیم و آن را تقویت نمی‌کنیم که نزول، یکی از عوامل گرانی‌ها در جامعه امروز است.

در این همایش از تابلو نقاشی حاج عبدالله و هفتاد و دو شهید مدافع حرم استان فارس و همچنین سرود حاج عبدالله اسکندری که به همت ۲۰ جوان انقلابی گروه سرود کشوری فرزندان ایران سروده شده بود، رونمایی شد.

نظر شما