شناسهٔ خبر: 54187583 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

صدور حکم حبس شهردار سابق در استان مرکزی به علت اختلاس

خبرگزاری ایسنا

مطابق دادنامه صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو دادگستری شهرستان زرندیه شهردار سابق شهر خشکرود زرندیه به اتهام اختلاس توام با جعل به مبلغ ۵۱۷ میلیون و ۶۱۰ هزار ریال به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال و پرداخت جزای نقدی به میزان ۲ برابر مبلغ مورد اختلاس محکوم شده است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس کل دادگستری استان مرکزی از صدور حکم حبس و انفصال دائم شهردار سابق شهر خشکرود از توابع شهرستان زرندیه به جرم اختلاس توام با جعل خبر داد.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در اینباره اظهار کرد: مطابق دادنامه صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو دادگستری شهرستان زرندیه شهردار سابق شهر خشکرود زرندیه به اتهام اختلاس توام با جعل به مبلغ ۵۱۷ میلیون و ۶۱۰ هزار ریال به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال و پرداخت جزای نقدی به میزان ۲ برابر مبلغ مورد اختلاس محکوم شده ‌است.

وی ادامه داد: دیگر جرایم ارتکابی وی، تصرف غیرقانونی در اموال شهرداری، ۱۹ فقره جعل و استفاده از سند مجعول، برگزاری مزایده صوری و انتفاع از آن و سوء استفاده از موقعیت شغلی و عدم اجرای مقررات و موازین قانونی دولت بوده است که به ترتیب به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری، ۵ سال حبس تعزیری، ۳ سال حبس تعزیری، ۹۴۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و انفصال دائم از خدمات دولتی و تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: در صورت قطعیت حکم و در اجرای ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد که در این مورد ۱۰ سال حبس تعزیری، انفصال دائم از خدمات دولتی، رد مال و جزای نقدی در حق صندوق دولت است اجرا می شود اما فعلا رای مذکور بدوی است و هنوز قطعی نشده و مهلت تجدیدنظرخواهی باقی است.

به گزارش دادگستری استان مرکزی، وی در پایان با اشاره به عزم و اراده دستگاه قضایی و سیاست راهبردی آن در فساد ستیزی و مبارزه قاطع با فساد در تمامی ابعاد و عرصه ها، بر رعایت کامل قوانین و مقررات در سازمانها و نهادها تأکید کرد و از برخورد محکم و بی اغماض دستگاه قضا با جرایم و تخلفات صورت گرفته در تمام ارگان ها به خصوص دستگاه های خدمات رسان خبر داد.

نظر شما