شناسهٔ خبر: 54187328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه شیراز: محرومیت‌زدایی یعنی جوانان پای کار تولیدی باشند

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: محرومیت زدایی یعنی جوانان پای کار تولیدی بروند و اگر می‌خواهیم تورم را رها کنیم، باید تولید از نیاز و مصرف ما پیشی بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزای فارس از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در مراسم پاسداشت سید شهدای مقاومت فارس، سردار شهید حاج عبدالله اسکندری که در سالن پیامبر اعظم(ص) کنگره سرداران و پانزده شهید استان فارس برگزار شد، گفت: همه ما برای عرض ادب به شهیدان مدافع حرم و سیدالشهدای مقاومت فارس گرد هم جمع شده ایم  و از خداوند می‌خواهیم که ما را از ادامه دهندگان راه شهدا قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: از سال ۵۷ تا اکنون، همه دشمنان خدا دور ما خط کشیده‌اند تا ما کم بیاوریم و ادامه ندهیم اما ملت ایران عاشق حضرت ابا عبدالله حسین(ع) هستند و فریاد میزند که ما همچنان ایستاده‌ایم.

وی با اشاره‌ به بیانات رهبر انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر دشمن انقلاب اسلامی مدعی است که بالاخره در جایی کم می‌آوریم به خاطر این است که در گذشته تاریخ متاسفانه خیلی این اتفاقات افتاده است و می‌شود به حرکت پیامبر(ص) و خطبه های صدیقه کبری و تحلیل آن بنگریم و در سال یازدهم حضرت زهرا(س) فرمودند مگر شما انصار نیستید؟ نمی‌بیند که مسیر دین دارد منحرف می‌شود، به کدام سمت رفتید؟

امام جمعه شیراز افزود: دشمنان خدا باورشان نمی‌شود که شاید یک قومی پیدا شده باشد که مسیر مستقیم هدایت الهی را به هیچ قیمتی با چیز دیگری عوض کند که خداوند در قرآن وعده کرده که چنین کسانی می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه وعده خدا است که اگر بعضی‌ها از اسلام بعد از مدتی خسته شوند و رو برگردانند و از ادامه راه پشیمان بشوند، خداوند متعال یک قومی را خواهد آورد که خدا آن را دوست می‌دارد، افزود: خداوند متعال می‌فرمایند کسانی می‌آورم که دوستشان دارم پس در می‌یابیم که شهدا از جمله همان کسانی هستند که خداوند دوستشان دارد و شهدا هم خدا را دوست دارند که این محبت حرف آسانی نیست.

وی ادامه داد: ما کسانی در بین خودمان دیدیم که مدعی نبودند و راست می‌گفتند و خدا را دوست می‌داشتند، چنان که خداوند هم آنها را دوست می‌داشت زیرا اینها در مقابل کافران هیچ وقت خود را کوچک نمی‌کردند.

صف مقاومت از صف آدم‌هایی که تن به ذلت می‌دهند، جدا است

وی با اشاره‌ به اینکه خط مقدم همیشه در خرمشهر، فاو و سوریه نیست، افزود: همین الان در میدان امتحان هستیم زیرا از یک طرف می‌گوییم قراردادی که ذلت آور باشد نباید امضا شود و از طرفی دیگر رسما در فضای مجازی می‌گویند که رها کنید و این تقابل دو دیدگاه است که برجام صحنه تقابل است که داریم امتحان می‌دهیم ، زیرا صف شهدا از صف آدمهای دورنگ جدا است، صف مقاومت از صف آدم هایی که تن به ذلت می‌دهند و برایشان مهم نیست و دنیا را نسبت به آخرت انتخاب کرده اند، جدا است.

وی با اشاره‌ به اینکه جز امتحان دادن در دنیا کاری نداریم و فردا روز جزا و پاداش است، افزود:  پاداشی که شهید اسکندری از خدای متعال گرفته، بالاترین پاداش  است.

وی ادامه داد: شهدا پای آرمان عزت اسلامی ایستاده اند و این روزها امتحان ما سنگین بوده است و ارادتمندان ما به شهدا کم نیستند که اکثریت پایبند به ارزش های انقلاب اسلامی مانده اند و محکم از این ارزش‌ها دفاع می‌کنند که این ویژگی کسانی است که در آخرالزمان می‌آیند.

تواضع، زمینه یک صف شدن در مقابل دشمن است

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه شهدا درس بزرگی به ما دادند و رفتند، افزود: اگر این تواضع را به خرج دهیم، می‌توانیم انسجام درون کشورمان را حفظ کنیم و در مقابل دشمن باید یک صف باشیم، تواضع زمینه آن است که انسجام اجتماعی ایجاد شود و این وعده خداوند است که در اخرالزمان چنین کسانی می‌آیند و مجاهدت فی سبیل الله در راه خدا انجام می‌دهند که شهدای مدافع حرم نمونه ای از مجاهدان آخرالزمان هستند.

وی افزود: وقتی در سوریه جنگیدیم همه چشمانشان اشک بار می‌شد که برخی جانشان کف دست گرفته اند و  رفته اند و از حرم عقیله بنی هاشم حفاظت کنند و این مجاهدت امروز گردن من و شما است.

ایت الله دژکام با بیان اینکه یکی از وجوه جهاد تبیین یعنی همین ارزش‌هایی که شهدا داشتند را نگذاریم بر زمین بماند، ادامه داد: صرف گفتگو و سخنرانی کردن، مطلوب رهبر معظم انقلاب اسلامی نیست و فرمودند هنر را به میدان بیاورند و کاری کنید که جوانان و نوجوانان ارزش های نسل قبلی را پای دارند.

مشکلات اخلاقی جامعه را با ایجاد اشتغال حل کنیم

وی با اشاره به اینکه مجاهدین فی سبیل الله باید در عرصه اقتصادی هم فعال شوند، افزود: تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین که رهبرمان فرمودند عرصه مقاومت امروز ما است زیرا اگر اشتغال ایجاد نکنیم،  مشکلات اخلاقی جامعه را نمی‌توانیم حل کنیم و اگر می‌بینم جلوه های بدحجابی و بی حجابی وجود دارد، داروی اصلی همان است که رهبرمان فرموده است.

وی افزود: امروز توقع شهید اسکندری از من و شما همین است که اگر محرومیت زدایی می‌شود، چند خدمات ساده را پخش نکنیم، محرومیت زدایی در کشور ما یعنی جوانان بروند پای کار تولیدی و اگر میخواهیم تورم را رها کنیم، با شعار و گفتگو نمی‌شود و تورم وقتی مهار میشود که  تولید ما بر نیاز و مصرف ما فزونی بگیرد و ما مجبور نباشیم ذخایر خود را بفروشیم.

وی با اشاره به اینکه له این عرصه ها باید رفت و آنان را فتح کرد، افزود: ادامه راه شهدا آسان نیست و آنان جان دادند و اگر بنا است کارهای از این صرف انجام دهیم باید همه میدان داری کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل گرانی همان نزول‌هایی است که توسط بانک ها  گرفته می‌شود، افزود:  چرا مسیری که شهید سلیمانی نشان ما داده است که می‌شود بانک درست کرد و ربا در آن حذف شود، تقویت نمی‌شود و یکی از عوامل گرانی همان نزول‌هایی است که می‌خورند.


رونمایی از تابلو نقاشی و سرود حاج عبدالله

به گزارش فارس، در این همایش از تابلو نقاشی حاج عبدالله و هفتاد و دو شهید مدافع حرم استان فارس و همچنین سرود حاج عبدالله اسکندری که به همت ۲۰ جوان انقلابی گروه سرود کشوری فرزندان ایران سروده شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام/س

نظر شما