شناسهٔ خبر: 54187292 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

نحوه گرفتن تلخی لیمو عمانی

استفاده نا صحیح از لیمو عمانی ممکن است باعث ایجاد تلخی در غذا شود در این مقاله به بیان روش‌هایی برای گرفتن تلخی لیمو عمانی خواهیم پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر لیمو عمانی یکی از طعم دهنده‌های پر کاربرد بوده که در طبخ برخی از غذا‌های ایرانی مانند خورشت قیمه و قرمه سبزی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میوه خشک دارای خواص فراوانی است. با این حال، استفاده نا صحیح از آن ممکن است باعث ایجاد تلخی در غذا شود، چرا که در هنگام خشک کردن و تخمیر لیمو عمانی به آن ترکیبات تلخ مزه‌ای افزوده می‌شود. 


روش‌های گرفتن تلخی لیمو عمانی

با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید تا حد زیادی مانع از ورود تلخی لیمو عمانی به غذا شوید:
۱. خارج کردن هسته یا تخم لیمو عمانی
از آنجایی که درصد بالای از تلخی لیمو عمانی به تخم‌های آن مربوط می‌شود، بنابراین برای جلوگیری از تلخ شدن غذا بهتر از قبل از استفاده از لیمو عمانی، تخم‌ هسته‌های آن‌ خارج شود. برای این کار لیمو عمانی را شکسته و سپس با چاقو تخم‌های آن را خارج کنید.

۲. خیساندن لیمو عمانی در آب ولرم
برخی از انواع لیمو عمانی با وجود خارج کردن هسته هایشان باز هم طعم تلخی در خود دارند. برای گرفتن تلخی آن‌ها می‌توانید لیمو‌ها را برای مدت نسبتاً کوتاهی در آب ولرم خیسانده و سپس آن‌ها را بشویید و در غذا بریزید.


۳. جوشاندن لیمو عمانی
یکی دیگر از روش‌های گرفتن تلخی لیمو عمانی، جوشاندن آن در آب برای چند دقیقه و دور ریختن آب آن است. پس از این کار می‌توانید از لیمو‌های جوشیده شده در غذا استفاده کنید.

 

طرز تهیه دمنوش لیمو عمانی و خواص آن
نکات مهم

برای آنکه تلخی پوست و محتویات داخل لیمو عمانی کمتر وارد غذا شود، قبل از ریختن آن در غذا بهتر است به جای شکستن، روی آن‌ها چند سوراخ کوچک ایجاد کنید.

سعی کنید لیمو عمانی‌ها را در دقایق آخر پخت غذا در آن بریزید چرا که زود انداختن آن‌ها باعث می‌شود غذایتان بیش از حد طعم لیمو عمانی به خود بگیرد./اقتصادآنلاین

نظر شما