شناسهٔ خبر: 54186682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

حوزه ازدواج جوانان یک مساله راهبردی برای دولت سیزدهم است

زنجان - ایرنا - معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با تاکید بر اینکه حوزه ازدواج جوانان یک مساله راهبردی برای دولت سیزدهم است، اظهار داشت: مسئله جمعیت و جوانی هدف و اهمیت زیادی دارد و تلاش می شود جوانان برای دریافت تسهیلات و وام های اعطایی با مشکل مواجه نشوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید یامین پور روز یکشنبه درحاشیه ستاد جوانان استان افزود: این معاونت و نهادهای متولی از طریق ستادهای ساماندهی امور جوانان هم افزایی بین دستگاههای مختلف از جمله نهادهایی اعطای تسهیلات ازدواج، اشتغال و مسکن را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان در ۱۴۰۱ با موضوع اشتغال تشکیل شد که گزارشی به نسبت دقیقی از وضعیت تسهیلاتی که باید جوانان زنجانی، از بانک های عامل دریافت کنند ارائه شد که نشان دهنده این بود که کار آنچنان که باید پیش نرفته است.

این مسوول با اشاره به اینکه که ظاهرا مساله اصلی تضمین هایی است که بانک های عامل برای اعطای وام، مطالبه می کنند، ادامه داد:  تامین موارد مد نظر بانک برای  بسیاری از جوانان، شرکت های دانش بنیان و سازمان‌های مردم نهاد بسیار سخت و دشوار است که در این خصوص استاندار زنجان یک دستور و  وعده محکمی در این خصوص دادند.

یامین پور افزود:  واقعیت است طی ۲ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل برای تعداد بسیار زیادی از جوانان از سوی بانک های عامل وام ازدواج اعطا شده که در این میان  مبلغ وام ها  از ۷۰ میلیون تومان به ۱۲۰ و ۱۵۰ افزایش یافته است.

وی  با بیان اینکه از طرفی گونه های دیگری از وام ها مثل قانون جوانی جمعیت به تازگی ابلاغ  شده که از دیگر تکالیف بانک های عامل است، اظهار داشت:  قابل پیش بینی است که بانک ها با کمبود اعتباراتی در پرداخت  تسهیلات مواجه شوند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  ادامه داد: در قانون بودجه سال جاری، آیین نامه و دستورالعمل بانک مرکزی اجازه نمی دهد بانک ها که خلاف آن تضمین هایی از متقاضیان دریافت کنند که در قانون پیش بینی نشده است و اگر در قانون آمده برای وام ازدواج فقط یک ضامن و اعتبار سنجی ،  وام داده شود بانک بخاطر آنکه کمبود اعتبار دارد متقاضی را  به دشواری بیندازد.

وی  اضافه کرد:  طبق رایزنی انجام گرفته با وزیر اقتصاد و دارایی مقرر شد جلسه ای پیش بینی برای گونه ای سامانه، که بانک ها بتوانند میزان اعطای تسهیلاتی را  در بازه زمانی مشخص به متقاضیان اعلام کنند.

این مسوول با تاکید بر این اینکه این مسائل باید در استان ها از طریق  ستاد ساماندهی جوانان و شورای بانک ها پیگیری شود، ادامه داد: این موضوع باید بطور دائم رصد و پایش شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه طی سال گذشته ۸۵ درصد متقاضیان در استان زنجان وام ازدواج خود را دریافت کرده اند، خاطر نشان کرد: یعنی ۱۵ درصد موفق نشده اند، که تلاش می کنیم طی ماههای آینده گزارش دریافتی تسهیلات از طریق بانک مرکزی مورد پایش قرار بگیرد.

نظر شما