شناسهٔ خبر: 54186667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:

شورای فرهنگ عمومی در جهاد تبیین نقش موثری دارد

ایلام - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: شورای فرهنگ عمومی نقشی موثر در جهاد تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب برعهده دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی هوشمند روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دهلران اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین نقشی مهم برعهده دارد که باید با ظرافیت و دقت و بهره گیری از ظرفیت ها به وظایف خود در موضوع جهاد تبیین عمل کند.

وی تاکید کرد: تمام دغدغه های شورای فرهنگ عمومی زمانی  می تواند بخوبی در جامعه اثرگذار باشد که در بحث اعتماد سازی که مورد تاکید رهبری است و دستور آن را داده با بیان عملکردهای نظام به وظایف خود در این حوزه عمل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: برای ارتقای اعتماد اجتماعی باید همه با کار جهادی و جهاد تبیین اقدام و جهاد تبیین برای ما یک تکلیف است که در شورای فرهنگ عمومی با دقت نظر دنبال کنیم.

هوشمند، موضوع حجاب و عفاف را از دغدغه های ذکر کرد و افزود: برای تحقق دغدغه های شورای فرهنگ عمومی باید تلاش کرد.

وی به اولویت های اراده کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس از مهمترین اولویت ها استان است که باید  با تولید محصولات فرهنگی طبق دستور رهبری عمل و آثار فاخر در دفاع مقدس و اربعین در دستور کار است دو حوزه تجسمی و سوگواره حسینی طرح در دستور کار است و برای معرفی ظرفیت های فرهنگی و مذهبی استان استفاده می شود.

 امام جمعه دهلران هم در این نشست گفت: با فرهنگ سازی و همت بزرگان در بحث جلوگیری از تیراندازی در مراسم های عروسی و عزا، امروز  به یک امر منسوخ تبدیل شده و از طرفی موضوع اطعام در مراسم های عزا بواسطه فرهنگ سازی کم رنگ شده است.

حجت الاسلام سید محسن موسوی به تشییع جنازه ها  و یک معضل دیگر به نام ختم خوان ها که موضوع دینی ندارد اشاره و گفت: باید با فرهنگ سازی جلوگیری کرد و تذکر به ختم خوان ها با توجه به هزینه های هنگفت و غیر دینی بودن محتوای صحبت های آنها ضرورت دارد.

وی بر ضرورت توجه به کار و تلاش با توجه به شعار سال و فراهم کردن بستر برای تولید و کمک از نهادهای حمایتی و بسیج و تسهیلات در این زمینه تاکید و افزود: رفع مشکلات شهرک های صنعتی از دیگر کارهاست که در بحث تولید و تحقق شعار رهبری با توجه به بسترها در شهرستان باید پیگیری شود.

وی آسیب های اجتماعی و مسئله طلاق و بستر برای ازدواج آسان را از دیگر موضوعات ذکر کرد و گفت: مواد مخدر و معضلات آن بویژه برای نسل جوان از دیگر آسیب ها است که باید شورای فرهنگ عمومی در این زمینه به نقش خود عمل کند.

موسوی به ورود شورای فرهنگ عمومی به فرهنگ عف و گذشت اشاره و گفت: ایجاد خانه عالم در شهرستان و لزوم روحانی مستقر و دائم و بویژه در دشت عباس  برای فرهنگ سازی و موضوعات دینی نیز ضرورت دارد.

فرماندار ویژه دهلران هم گفت:حذف سنت های ناروا در مراسم های عزا و عروسی حاصل تلاش و پیگیری شورای فرهنگ عمومی،متولیان و دستگاه های فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان است.

لطیف صادقی تاکید کرد: در حوزه فرهنگی هم دستگاه های متولی، هنرمندان، شعرا و روحانیت با تذکر و امر به معروف ونهی از منکر  می توانند در جلوگیری از مسایل و مشکلات اجتماعی نقش موثری در فرهنگ سازی ایفا کنند.

وی جشنواره ملی تئاتر شرهانی که با همت هنرمندان و حوزه فرهنگ هر ساله اجرا می شود را از  افتخار شهرستان دانست و گفت:حمایت از این حرکت فرهنگی ملی باید در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت مد نظر همه باشد.

فرماندار ویژه دهلران خواستار تعیین تکلیف مجتمع فرهنگی ارشاد با اعتبارات ملی شد و گفت: نبود تالار فرهنگی در شهرستان برای مراسم های فرهنگی از دیگر معضلات است.

وی افزود: در حوزه فرهنگی جذب نیروهای کارشناس مهم است تا کار فرهنگی کند و لازم است به دهلران در حوزه تامین نیروی انسانی برای ارشاد اسلامی توجه ویژه شود.

صادقی دهه فرهنگی دهلران را از دیگر اقدامات فرهنگی در شهرستان برشمرد و افزود: از اول تا دهم فروردین به نام دهه فرهنگی دهلران است که باید بنیادحفظ آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس و ارشاد اسلامی و سپاه همت  کنند تا این مهم به عنوان یک کار فرهنگی ماندگار نهادینه شود.

  

نظر شما